| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yönetim Psikolojisi | SBK 434 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Ömer Can BAŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kamu personelinin sosyo-psikolojik yönleri ve davranış örüntüleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
| Dersin İçeriği | Bu derste yönetim psikolojisinin alanı; yönetimde psikolojik sorunlar; beşeri kaynakların kullanılması; personelin seçilmesi ve eğitimi; gruplaşma ve grup psikolojisi; yönetim-çevre ilişkileri konuları kamu yönetimi perspektifinden ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çalışanların sosyo-psikolojik sorunlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 2 | Çalışanların sosyo-psikolojik sorunlarına çözüm üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Örgütsel davranış kuramlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | İş ile personel arasındaki uyumu test eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Çalışanların yönetime katılmasını sağlayacak mekanizmaları araştırır ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Çalışanları motive edecek politikalar geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim ve örgüt psikolojisinin gelişimi | Ders Notları |
| 2 | Yönetim psikolojisi kuramları | Ders Notları |
| 3 | Yönetim psikolojisine modern yaklaşımlar | Ders Notları |
| 4 | Kişilik ve kişisel farklılıkların analizi | Ders Notları |
| 5 | Örgütlerde gruplar ve grup dinamiği | Ders Notları |
| 6 | Örgütlerde çatışma | Ders Notları |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | İşte monotonluk sorunu ve önlenmesi | Ders Notları |
| 9 | Örgütlerde motivasyon | Ders Notları |
| 10 | Örgüt kültürü | Ders Notları |
| 11 | Örgütsel karar verme | Ders Notları |
| 12 | Örgütlerde yönetime katılma | Ders Notları |
| 13 | İşe devamsızlık sorunu ve personel devri | Ders Notları |
| 14 | Liderlik | Ders Notları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yönetim Psikolojisi Ders Notları |
| Ders Kaynakları | Eren, Erol (2010), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul. Güney, Salih (2011), Örgütsel Davranış, Nobel Yayınları, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
| 3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
| 4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | ||||||
| 5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | ||||||
| 6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
| 9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
| 10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çalışanların sosyo-psikolojik sorunlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder. | 5 | 5 | |||||||||
| 2 | Çalışanların sosyo-psikolojik sorunlarına çözüm üretir. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 3 | Örgütsel davranış kuramlarını öğrenir. | 5 | ||||||||||
| 4 | İş ile personel arasındaki uyumu test eder. | 5 | ||||||||||
| 5 | Çalışanların yönetime katılmasını sağlayacak mekanizmaları araştırır ve uygular. | 5 | ||||||||||
| 6 | Çalışanları motive edecek politikalar geliştirir. | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 60 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||