| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Afet Yönetimi | SBK 433 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. SELİN BAŞCAN YÜCE |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı afet yönetimiyle ilgili temel kavramları öğretmek, afet yönetimi hakkında temel bilgileri vermek ve afet yönetimi hakkında bir giriş sunmaktır. |
| Dersin İçeriği | Afetler ve Türkiye, Afet Yönetimi ile ilgili yasal düzenlemeler, Afet yönetimiyle ilgili kuruluşlar, Afet Yönetimi ve Planlama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Afet yönetiminin temel kavramlarını tanımlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 2 | Afet yönetimiyle ilgili hukuki düzenlemeleri yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Afet yönetiminin temel sorunlarına yönelik çözüm önerileni değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kentleşme sorunları bağlamında afet yönetiminin rolünü değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Türkiye´deki afet yönetiminin başarısızlığını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Afet yönetimi bağlamında yerel ve merkezi yönetimin yetkilerini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Afetler ve Türkiye | |
| 2 | Türkiye´deki afetler: Deprem | |
| 3 | Türkiye´deki afetler: Yangın | |
| 4 | Türkiye´deki afetler: Sel | |
| 5 | Türkiye´deki afetler: Heyelan | |
| 6 | Afet Yönetiminin Unsurları | |
| 7 | Afet Yönetimi ile ilgili yasal düzenlemeler | |
| 8 | Afet yönetimiyle ilgili kuruluşlar: Merkezi Yönetim | |
| 9 | Vize Sınavı | |
| 10 | Afet yönetimiyle ilgili kuruluşlar: Yerel Yönetim | |
| 11 | Afetler Öncesi Alınacak Önlemler | |
| 12 | Afetler Sonrası Alınacak Önlemler | |
| 13 | Afet Yönetimi ve Planlama | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Kadıoğlu, Mithad, Afet Yönetimi, Marmara Belediyeler Birliği Yayını, İstanbul, 2011 |
| Ders Kaynakları | Kadıoğlu, Mithad, Afet Yönetimi, Marmara Belediyeler Birliği Yayını, İstanbul, 2011 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | ||||||
| 3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
| 4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
| 5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
| 9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
| 10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Afet yönetiminin temel kavramlarını tanımlar. | 5 | 5 | |||||||||
| 2 | Afet yönetimiyle ilgili hukuki düzenlemeleri yorumlar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 3 | Afet yönetiminin temel sorunlarına yönelik çözüm önerileni değerlendirir. | 5 | 5 | |||||||||
| 4 | Kentleşme sorunları bağlamında afet yönetiminin rolünü değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 5 | Türkiye´deki afet yönetiminin başarısızlığını tartışır. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 6 | Afet yönetimi bağlamında yerel ve merkezi yönetimin yetkilerini tartışır. | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 21 | 21 |
| Toplam İş Yükü | 105 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||