| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Büro Yönetimi ve İletişim | BSP 116 | 2 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere büroları tanıtmak, büro hizmetlerini öğretmek ve büro yönetimi ve örgütsel davranış konuları ile ilgili temel bilgiler verilerek büro yöneticiliğine hazırlamak |
| Dersin İçeriği | Büro Yönetimi süreci dahilinde işlerin, çalışanların, ekipman ve gereçlerin etkin düzenlenmesi, bireylerin kişilik ve davranışları çerçevesinde işe alıştırılması, dosyalama ve arşiv hizmetleri, gruplar ve örgütsel davranış kuramları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Büro ve büro türlerini bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Büroların ergonomik tasarımını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Örgüt şemalarını çizebilir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Etkin iletişimin önemini kavrar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Zaman yönetiminin önemini kavrar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Büro Yönetimi Kavramları ve Büro Türleri | |
| 2 | Büroların ve Büro İşlerinin Organizasyonu | |
| 3 | Bürolarda Sistem İyileştirme Teknikleri | |
| 4 | İş Analizi, İş Değerlemesi Ve Performans Analizi | |
| 5 | Örgütlerde Evrak Dosya ve Arşiv Hizmetleri, İş Yazışmaları | |
| 6 | Büro Gereç ve Makineleri | |
| 7 | Büro ve İş Yerlerinde Çalışma Koşulları, Yerleşme Düzenleri ve İşe Alıştırma | |
| 8 | Bürolarda Hareket Ekonomisi, Ergonomi, Bürolarda Kalite ve Verimlilik | |
| 9 | Bürolarda Etkili Zaman Kullanımı | |
| 10 | İletişim, İletişim Engelleri, Örgütlerde Haberleşme Etkinliğinin Sağlanması | |
| 11 | Davranış bilimleri ve yönetim süreci | |
| 12 | Davranış Kuramları | |
| 13 | Grup Dinamikleri | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Hasan TUTAR , Büro Yönetimi Teknikleri , İstanbul, 2000 A. |
| Ders Kaynakları | [3] Erol Eren (2006), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Büro ve büro türlerini bilir |
| 2 | Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar |
| 3 | Büroların ergonomik tasarımını açıklar |
| 4 | Örgüt şemalarını çizebilir |
| 5 | İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar |
| 6 | Etkin iletişimin önemini kavrar |
| 7 | Zaman yönetiminin önemini kavrar |
| 8 | Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 25 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||