| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mikroişlemciler | ADA 213 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Tipik bir mikrobilgisayar sistemin yapısı ve çalışması hakkında bilgi sahibi olabilme. İkilik sayı sistemine ait matematiği mikrobilgisayar işlemlerine uygulayabilme, farklı tip mikroişlemciler/mikrodenetleyici arasında kıyaslama yapabilme ve yapılacak işe uygun olanı seçebilme, mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemi tasarlayabilme, assembly düzeyinde programlama mantığını geliştirebilme, yeni gelişen mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemlerini takip edebilme bilgi ve anlayışına sahip olabilme. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tipik bir mikrobilgisayar sistemin yapısı ve çalışmasını bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 2 | İkilik sayı sistemine ait matematiği mikrobilgisayar işlemlerine uygulayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Farklı tip mikroişlemciler/mikrodenetleyici arasında kıyaslama yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Mikroişlemci mimarisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Hafıza birimlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Yeni nesil mikroişlemciler, yeni nesil mikroişlemcilerde kullanılan yeni teknolojileri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Assembly dili öğrenir ve kodlama yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mikroişlemci sistemlere genel bakış ve tarihi gelişimleri. | Ders Notu |
| 2 | Mikroişlemci ve mikroişlemcili sistemlere ait temel kavramlar. | Ders Notu |
| 3 | Mikrobilgisayarların yapısı ve mikroişlemci mimarisi. | Ders Notu |
| 4 | Sayı sistemleri, mikroişlemci ile haberleşme. | Ders Notu |
| 5 | Hafıza birimleri. | Ders Notu |
| 6 | Gömülü sistem programlama. CPU | Ders Notu |
| 7 | Alt seviye ve üst seviye programlama dilleri. | Ders Notu |
| 8 | İşletim sistemleri ve sistem yazılımları. | Ders Notu |
| 9 | Mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı sistem ürünlerinde adresleme ve programlama. | Ders Notu |
| 10 | Vize | |
| 11 | Altprogramlar, kesmeler. | Ders Notu |
| 12 | Dijital/analog Çeviriciler. | Ders Notu |
| 13 | Analog Dijital Çeviriciler. | Ders Notu |
| 14 | Yeni nesil mikroişlemciler, yeni nesil mikroişlemcilerde kullanılan yeni teknolojiler. | Ders Notu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
| 4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
| 8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
| 10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tipik bir mikrobilgisayar sistemin yapısı ve çalışmasını bilir | |||||||||||
| 2 | İkilik sayı sistemine ait matematiği mikrobilgisayar işlemlerine uygulayabilir | |||||||||||
| 3 | Farklı tip mikroişlemciler/mikrodenetleyici arasında kıyaslama yapabilir | |||||||||||
| 4 | Mikroişlemci mimarisini bilir | |||||||||||
| 5 | Hafıza birimlerini bilir | |||||||||||
| 6 | Yeni nesil mikroişlemciler, yeni nesil mikroişlemcilerde kullanılan yeni teknolojileri bilir | |||||||||||
| 7 | Assembly dili öğrenir ve kodlama yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||