| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Python Programlama | ADA 214 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Python programlama dilini ve kullanıldığı platformları öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Pyhton programlama dili ile proje geliştirilmesi, Temel Kavramlara Kısa Bakış, Python'da Sabitler, Gömülü Tipler, namespace, sayılar, List, bytearray ve bytes Yapıları, Mantıksal İşlemler, Döngüler, Operatörler, Fonksiyonlar, Text Dosyalar, Text Olmayan Dosyalar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Genel Programlama mantığı pekiştirilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
| 2 | Python ile uygulama geliştirme becerisinin artması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Python Programlama Dilinin Tarihçesi, Gerekli Araçlar ve Kurulumları | |
| 2 | Python Programlama Dilinin Özellikleri | |
| 3 | Temel Veri Tipleri ve Operatörler | |
| 4 | Koşul İfadeleri | |
| 5 | Döngüler | |
| 6 | Fonksiyonlar | |
| 7 | Veri Yapıları | |
| 8 | Karakter Dizisi Veri Yapıları | |
| 9 | Liste Veri Yapıları ve Demet Veri Yapıları | |
| 10 | Küme Veri Yapıları ve Sözlük Veri Yapıları | |
| 11 | Nesne Yönelimli Programlama | |
| 12 | Veri Tabanı İşlemleri | |
| 13 | Hata Yönetimi | |
| 14 | Dosya İşlemleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Python Programming: An Introduction to Computer Science, John M. Zelle Programming Python, Mark Lutz |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
| 5 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Genel Programlama mantığı pekiştirilir | |||||
| 2 | Python ile uygulama geliştirme becerisinin artması |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 16 | 16 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||