| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yönetici Asistanlığı | TDS 113 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Ders Materyalleri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sekreterlik mesleği hakkındaki tüm bilgi ve becerilerin öğrenilmesi, yönetici sekreterliğinin kişisel özelliklerinin tam olarak kavranması ve mesleki niteliklere sahip olunmasının sağlanması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sekreterlik Mesleği İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sekreterin Özelliklerini İnceleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Yönetici Asistanının Özelliklerini İnceleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Yönetici Asistanının Becerilerini Değerlendirebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Ofis yönetimini öğrenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Randevu düzenleyebilme ve ziyaretçi kabul edebilme becerileri kazanabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Ofis yönetimini öğrenebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 9 | Kriz ve stres yönetimini düzenleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 10 | Zaman yönetimini kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 11 | Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 12 | Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 13 | Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 14 | Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sekreterlik ve Yönetici Asistanlığı Mesleğinin Gelişimi | |
| 2 | Başarılı sekreterin kişisel ve mesleki özellikleri | |
| 3 | Yönetici asistanının görev ve sorumlulukları | |
| 4 | Yönetici ile ortak çalışma becerileri, Takım çalışması | |
| 5 | Telefonla Etkin İletişim | |
| 6 | Yönetici sekreterliğinde itibar ve imaj Yönetimi | |
| 7 | Yönetici sekreterliğinde itibar ve imaj Yönetimi | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yönetici sekreterinin insanı tanıma ve yönetme becerisi | |
| 10 | Yönetici sekreterliği ve insan kaynakları Yönetimi | |
| 11 | Yönetici Sekreterliği ve örgütsel davranış yönetimi | |
| 12 | Yönetici sekreterliğinde verimlilik ve etkinlik yönetimi | |
| 13 | Yönetici sekreterliğinde iletişim e halkla ilişkiler | |
| 14 | İş yaşamı ve Kişisel gelişim Stratejileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Slatylar ve ilgili videolar |
| Ders Kaynakları | Yönetici Asistanlığı Prof. Dr. Hasan Tutar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | X | |||||
| 4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
| 6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
| 7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | X | |||||
| 9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | X | |||||
| 10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
| 12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
| 13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sekreterlik Mesleği İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||
| 2 | Sekreterin Özelliklerini İnceleyebilmek | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||
| 3 | Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilmek | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||
| 4 | Yönetici Asistanının Özelliklerini İnceleyebilmek | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||
| 5 | Yönetici Asistanının Becerilerini Değerlendirebilmek | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||
| 6 | Ofis yönetimini öğrenebilme | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | |||
| 7 | Randevu düzenleyebilme ve ziyaretçi kabul edebilme becerileri kazanabilme | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
| 8 | Ofis yönetimini öğrenebilmek | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||
| 9 | Kriz ve stres yönetimini düzenleyebilme | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||
| 10 | Zaman yönetimini kavrayabilme | |||||||||||||
| 11 | Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||
| 12 | Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | |||
| 13 | Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||
| 14 | Toplantı ve seyahat organizasyonunu düzenleyebilmek | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 50 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||