| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Davranış Bilimleri | TDS 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ZEYNEP BOSTANCIOĞLU, Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon ve iş tatmini gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Sosyoloji, Psikoloji, Sosyo-psikoloji gibi disiplinler hakkında bilgi verildikten sonra insan davranışlarını anlamaya ve yorumlamaya yönelik bilgiler aktarılacaktır. Derslerimizde ele alınacak konular ana başlıklarıyla; Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, rol, statü, haberleşme, tutumlar, öğrenme, kişilik, gruplar olarak sıralanabilir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1) Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | 2) Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | 3) Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | 4)Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | 5)Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | 6) Motivasyon ve kuramlarını, günlük ve kurumsal hayatta motivasyon süreçlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim Süreci ve Davranış Bilimlerinin yönetim sürecindeki yeri, Davranış Bilimlerini oluşturan bilim dalları | |
| 2 | Davranış Bilimlerinin İncelendiği sistemler, Davranış Bilimlerinin Etkilendiği Çağdaş Yaklaşımlar | |
| 3 | Algılama ,Algılama Hataları | |
| 4 | Atfetme Süreci ve Hataları | |
| 5 | Tutumlar, Tutum oluşumu ve tutumu oluşturan faktörler, Tutum değiştirme | |
| 6 | Öğrenme Teorileri ve Çeşitleri | |
| 7 | Öğrenme İlkeleri ve Stratejileri | |
| 8 | Örgütte Birey ve Kişilik, Kişilik Teorileri | |
| 9 | Örgütsel Davranışı Etkileyen Kişilik Özellikleri | |
| 10 | Yıl içi Sınavı | |
| 11 | Güdü Çeşitleri ve İş Tatmini | |
| 12 | Grup Çeşitleri ve Grup Karar Verme Teknikleri | |
| 13 | Kültür kavramı ve tanımı, Özellikleri, Kültürü etkileyen faktörler | |
| 14 | Davranış bilimleri ile ilgili güncel konular (Mobing, kurumsal bağlılık vb.) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1]Eren.Erol,Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi,Beta Yayım, 2008 [3]Tutar,Hasan, Davranış Bilimleri, Seçkin Yayınları,2013 [4]Yılmazer Aydın; Eroğlu Cemal; Meslek Yüksekokulları için Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık, 2008.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | ||||||
| 4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
| 6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
| 7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | ||||||
| 9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | X | |||||
| 10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | X | |||||
| 12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | X | |||||
| 13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1) Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
| 2 | 2) Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 3 | 3) Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | |||||||||||||
| 4 | 4)Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | |||||||||||||
| 5 | 5)Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. | |||||||||||||
| 6 | 6) Motivasyon ve kuramlarını, günlük ve kurumsal hayatta motivasyon süreçlerini açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||