| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tıbbi Dokümantasyon II | TDS 102 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Ders Materyalleri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tıbbi dokümantasyonun hukuksal yönü, tıbbi dokümantasyonla ilgili sağlık mevzuatı, ICD, tıbbi yazışmalar ve Tıbbi raporlar ile ilgili bilgileri kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Tıbbi dokümantasyonun hukuki tarihçesi ve hukuksal gerekliliği; Hasta dosyaları açısından sağlık yönetimi mevzuatı; Hasta dosyalarının gizliliği, gizlilik ihlali ve cezai karşılığı; Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri; Arşivleme ve otomasyon; Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD); Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama; Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri; ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı; Tıbbi yazışmalar; Tıbbi raporlar; Dökümantasyonda Kalite |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tıbbi dokümantasyonun hukuksal yönününü bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemini tanır | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Tıbbi yazışma ve raporları hazırlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Arşivleme ve otomasyon | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD) | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 8 | Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 9 | ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 10 | Yıl içi sınavı | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 11 | Tıbbi yazışmalar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 12 | Tıbbi raporlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 13 | Tıbbi raporlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 14 | Dökümantasyonda Kalite | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tıbbi dokümantasyonun hukuki tarihçesi ve hukuksal gerkliliği | 1/4,4,5/93 |
| 2 | Hasta dosyaları açısından sağlık yönetimi mevzuatı | 5/66,4 |
| 3 | Hasta dosyalarının gizliliği, gizlilik ihlali ve cezai karşılığı | 5/179,4 |
| 4 | Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri | 1/16,4,3/40 |
| 5 | Arşivleme ve otomasyon | 4 |
| 6 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD) | 4 |
| 7 | Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama | 1/74,3/53,5/106,4 |
| 8 | Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri | |
| 9 | ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı | 1/74-79,4,3/53 |
| 10 | Yıl içi sınavı | 1/80,4 |
| 11 | Tıbbi yazışmalar | 1/77,4 |
| 12 | Tıbbi raporlar | 2/59,4 |
| 13 | Tıbbi raporlar | 3/50,5/266,4 |
| 14 | Dökümantasyonda Kalite | 1/127,4 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | X | |||||
| 4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
| 6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
| 7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | X | |||||
| 9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | X | |||||
| 10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
| 12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
| 13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tıbbi dokümantasyonun hukuksal yönününü bilir | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | |||
| 2 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemini tanır | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||
| 3 | Tıbbi yazışma ve raporları hazırlar | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
| 4 | Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | |||
| 5 | Arşivleme ve otomasyon | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
| 6 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD) | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||
| 7 | Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||
| 8 | Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri | |||||||||||||
| 9 | ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı | |||||||||||||
| 10 | Yıl içi sınavı | |||||||||||||
| 11 | Tıbbi yazışmalar | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | |||
| 12 | Tıbbi raporlar | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||
| 13 | Tıbbi raporlar | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | |||
| 14 | Dökümantasyonda Kalite | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||