Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Topluma Hizmet Uygulamaları FZY 227 3 1 + 1 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerinin toplumsal sorumluluk bilinçlerini, toplumsal duyarlılık ve farkındalığını  geliştirmek,  özgüvenlerini artırmak, öğrencilerinin işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini desteklemektir.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dersin amacını bilir Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Proje ve hizmet tasarlar Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
3 Proje ve hizmet tasarla Problem Çözme, Proje, Deney ve Laboratuvar, Performans Değerlendirme,
4 Proje ve hizmet uygula Tartışma, Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Proje ve hizmet uygula
6 Proje ve hizmet uygula
7 Proje ve hizmet uygular
8 Proje ve hizmet uygular
9 Proje ve hizmetleri değerlendir
10 Proje ve hizmet uygular
11 Proje ve hizmet uygular
12 Proje ve hizmet uygular
13 Proje ve hizmetleri raporlar ve sunar
14 Proje ve hizmetleri raporlar ve sunar Çoktan Seçmeli Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması
2 Ders ile ilgili verilecek olan hizmet ya da projelerin öğrenciler tarafından önerisi
3 Ders ile ilgili verilecek olan hizmet ya da projelerin öğrenciler tarafından seçimi ve planlanması
4 Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama
5 Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama
6 Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama
7 Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama
8 Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama
9 Uygulanan hizmet ve projelerin değerlendirilmesi
10 Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama
11 Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama
12 Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama
13 Uygulanan hizmet ve projelerin değerlendirilmesi ve raporlanması
14 Uygulanan hizmet ve projelerin değerlendirilmesi ve raporlanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Ekinci, S., ve Hatipoğlu, H.G.Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Ankara, 2011. 

2. Mutuş, R., Pehlevan F. Sağlık Bilimleri İçin Tıbbi Terminoloji, Ankara Nobel ,2019.

3. T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2525 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1496

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. X
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. X
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. X
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. X
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. X
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. X
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Dersin amacını bilir 3 3 2 3 2 2 4 4 5 5 5 0 0 0 5
2 Proje ve hizmet tasarlar 2 2 2 5 5 5 0 0
3 Proje ve hizmet tasarla 3 2 3 5 5 5 5 0 0
4 Proje ve hizmet uygula 4 4 4 4 4
5 Proje ve hizmet uygula
6 Proje ve hizmet uygula
7 Proje ve hizmet uygular
8 Proje ve hizmet uygular
9 Proje ve hizmetleri değerlendir
10 Proje ve hizmet uygular
11 Proje ve hizmet uygular
12 Proje ve hizmet uygular
13 Proje ve hizmetleri raporlar ve sunar
14 Proje ve hizmetleri raporlar ve sunar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
1. Proje / Tasarım 40
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 65
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,6
dersAKTSKredisi 3