| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Topluma Hizmet Uygulamaları | FZY 227 | 3 | 1 + 1 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerinin toplumsal sorumluluk bilinçlerini, toplumsal duyarlılık ve farkındalığını geliştirmek, özgüvenlerini artırmak, öğrencilerinin işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini desteklemektir. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin amacını bilir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Proje ve hizmet tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Proje ve hizmet tasarla | Problem Çözme, Proje, Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, |
| 4 | Proje ve hizmet uygula | Tartışma, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Proje ve hizmet uygula | ||
| 6 | Proje ve hizmet uygula | ||
| 7 | Proje ve hizmet uygular | ||
| 8 | Proje ve hizmet uygular | ||
| 9 | Proje ve hizmetleri değerlendir | ||
| 10 | Proje ve hizmet uygular | ||
| 11 | Proje ve hizmet uygular | ||
| 12 | Proje ve hizmet uygular | ||
| 13 | Proje ve hizmetleri raporlar ve sunar | ||
| 14 | Proje ve hizmetleri raporlar ve sunar | Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtılması | |
| 2 | Ders ile ilgili verilecek olan hizmet ya da projelerin öğrenciler tarafından önerisi | |
| 3 | Ders ile ilgili verilecek olan hizmet ya da projelerin öğrenciler tarafından seçimi ve planlanması | |
| 4 | Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama | |
| 5 | Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama | |
| 6 | Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama | |
| 7 | Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama | |
| 8 | Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama | |
| 9 | Uygulanan hizmet ve projelerin değerlendirilmesi | |
| 10 | Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama | |
| 11 | Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama | |
| 12 | Gönüllü olarak dönem boyunca hizmet ya da proje uygulama | |
| 13 | Uygulanan hizmet ve projelerin değerlendirilmesi ve raporlanması | |
| 14 | Uygulanan hizmet ve projelerin değerlendirilmesi ve raporlanması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Ekinci, S., ve Hatipoğlu, H.G.Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Ankara, 2011. 2. Mutuş, R., Pehlevan F. Sağlık Bilimleri İçin Tıbbi Terminoloji, Ankara Nobel ,2019. 3. T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2525 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1496 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
| 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | |||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | |||||
| 8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | |||||
| 9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | |||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | |||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
| 15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersin amacını bilir | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| 2 | Proje ve hizmet tasarlar | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | |||||||
| 3 | Proje ve hizmet tasarla | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | ||||||
| 4 | Proje ve hizmet uygula | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
| 5 | Proje ve hizmet uygula | |||||||||||||||
| 6 | Proje ve hizmet uygula | |||||||||||||||
| 7 | Proje ve hizmet uygular | |||||||||||||||
| 8 | Proje ve hizmet uygular | |||||||||||||||
| 9 | Proje ve hizmetleri değerlendir | |||||||||||||||
| 10 | Proje ve hizmet uygular | |||||||||||||||
| 11 | Proje ve hizmet uygular | |||||||||||||||
| 12 | Proje ve hizmet uygular | |||||||||||||||
| 13 | Proje ve hizmetleri raporlar ve sunar | |||||||||||||||
| 14 | Proje ve hizmetleri raporlar ve sunar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
| Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 65 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||