| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Proje | ISG 519 | 2 | 0 + 0 | 0 | 24 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH SÖNMEZ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT, Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ, Doç.Dr. ÜNAL UYSAL, Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN, Prof.Dr. ASUDE ATEŞ, Doç.Dr. SEHER POLAT, Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU, Prof.Dr. OĞUZ KARABAY, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derstte, öğrenciye proje dersi aşamasında kullanacağı alet ve ekipmanların tanıtımı, çalışma prensipleri ve nasıl kullanılacağıyla birlikte elde edilecek sonuçların nasıl analiz edileceği ve nasıl yorumlanmasının gerektiği açıklanancaktır. İş güvenliği, laboratuvar güvenliği ve ilk yardım eğitimleri hususunda bilgilendirmeler yapılacaktır. Ayrıca, öğrencinin etik kurallara uyarak tamamlanmış bilimsel çalışmalarınının çıktılarının analizini yapabilmeyi, değerlendirmeyi, yorumlamayı ve talep edilen niteliklere uygun bir formatta bilimsel bir metin haline dönüştürebilmeleri becerisinin kazandırılmasıamaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Proje çalışmasının yapıldığı alan, ortam ve kullanılacak alet ve ekipmanların tanıtılması, alet ve ekipmanların çalışma prensiplerinin gösterilmesi, |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Proje hazırlamayı bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Proje çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları | |
| 2 | Proje çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları | |
| 3 | Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanın çalışma prensibi | |
| 4 | Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanın çalışma prensibi | |
| 5 | Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı | |
| 6 | Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı | |
| 7 | Çalışmanın tasarımı | |
| 8 | Çalışmanın tasarımı | |
| 9 | Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti | |
| 10 | Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması | |
| 11 | Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması | |
| 12 | Çalışmada kullanılacak istatistik programı | |
| 13 | Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması | |
| 14 | Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | "Craft of Scientific Presentations: Critical Steps to Succeed and Critical Errors to Avoid" Michael Alley, New York 2002, ISBN 0387225870 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | ||||||
| 1 a | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
| 1 b | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | ||||||
| 4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | ||||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | ||||||
| 7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | ||||||
| 9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Proje hazırlamayı bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 100 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 30 | 480 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 602 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 24,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 24 | ||