| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kimya Sanayinde İş Güvenliği | ISG 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrenciye, kimyasal maddeler ve kimyasal maddelerin oluşturduğu tehlikeleri ve oluşabilecek riskleri öğretmek; bu risklere karşı alınabilecek tedbirleri ve tehlike anında uygulanması gerekenleri göstermektir. |
| Dersin İçeriği | Kimyasal maddeler, Kimyasal maddelerin sınıflandırılması, İlgili mevzuat Kimyasal maddelerin depolanması, MSDS okuma, Kimyasal maddelerin risk analizi. İş sağlığı ve güvenliğinde uyarı levha standartları ve etiketleme, tehlikeli maddelere ait etiketlendirme ve işaretleme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kimyasal maddeleri tanımlar ve sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kimyasal maddelerin oluşturduğu riskleri öğrenir | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Kimya sanayisinde alınması gereken önlemleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 4 | Kimyasal tehlike anında uygulanması gerekenleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kimyasal maddeler ve Kimyasal maddelerin sınıflandırılması | |
| 2 | Kimya sanayisi ile ilgili mevzuatlar | |
| 3 | Kimyasal maddelerin depolanması | |
| 4 | Malzeme güvenlik bilgi formları | |
| 5 | Kimyasal maddelerin risk analizi. | |
| 6 | İş sağlığı ve güvenliğinde uyarı levha standartları ve etiketleme, | |
| 7 | Kritik sıcaklık ve sıvı fazda hacım değişimleri, faz değişikliği ile patlamalar, yanma reaksiyonları ile patlama | |
| 8 | Basınçlı Kapların Güvenliği, | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Çevresel Korunma, Buhara karşı korunma, | |
| 11 | Kişisel Koruyucu Malzeme Seçimi | |
| 12 | İş Kazaları, | |
| 13 | Meslek Kazaları | |
| 14 | iş sağlığı ve güvenliğinde mühendisin etik ve yasal sorumlulukları, |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İlgili kanun ve yönetmelikler |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | ||||||
| 1 a | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
| 1 b | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | ||||||
| 4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | ||||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | ||||||
| 7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | ||||||
| 9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kimyasal maddeleri tanımlar ve sınıflandırır | |||||||||
| 2 | Kimyasal maddelerin oluşturduğu riskleri öğrenir | |||||||||
| 3 | Kimya sanayisinde alınması gereken önlemleri bilir | |||||||||
| 4 | Kimyasal tehlike anında uygulanması gerekenleri bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||