| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İş Hijyeni ve İşçi Sağlığı | ISG 503 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OĞUZ KARABAY |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. OĞUZ KARABAY, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşyerlerindeki insan sağlığına zararlı kimyasal , fiziksel ve mikrobiyolojik ajanların değerlendirilmesi |
| Dersin İçeriği | Bu ders iş hijyeninin temel prensipleri konusunu işyerlerindeki insan sağlığına zararlı kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik ajanlar, etkileri, korunma stratejileri, risk yönetimi, uluslararası ve ulusal uygulamalar ve yasal düzenlemeler ile ilgili temel bilgi verilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İş hijyeninde temel kavramları öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Uluslararası ve ulusal uygulamalar ve yasal düzenlemeler ile ilgili temel bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | İş sağlığı konusunda yetkinlik kazanmak | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | HİJYEN TANIMI, ÜRÜN HİJYENİ, İŞ HİJYENİ VE AMAÇLARI, | |
| 2 | ENDÜSTRİYEL HİJYEN, | |
| 3 | İSG UZMANI VE İŞ YERİ HEKİMİNİN SORUMLULUKLARI, | |
| 4 | İŞ HİJYENİ PROGRAMI ADIMLARI, | |
| 5 | KİMYASAL, BİYOLOJİK, TEHLİKELER | |
| 6 | FİZİKSEL VE ERGONOMİK TEHLİKELER | |
| 7 | TEHLİKLERİN ÖLÇÜM VE KONTROL YÖNTEMLERİ, | |
| 8 | HİJYEN TEDBİRLERİ, FİZİKSEL ETMENLERE YÖNELİK HİJYEN ÖNLEMLERİ | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | LABORATUVARDA ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER ve BİYOLOJİK ETMENLERE YÖNELİK HİJYEN ÖNLEMLERİ | |
| 11 | FİZİKSEL ETKENLERE BAĞLI MESLEK HASTALIKLARI, | |
| 12 | BİYOLOJİK ETKENLERE BAĞLI MESLEK HASTALIKLARI, | |
| 13 | İŞ HİJYENİ İLE İLGİLİ MEVZUAT | |
| 14 | İŞ SAĞLIĞI İLE İLGİLİ YASAL MEVZUAT VE DAVA ÖRNEKLERİ |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Stacey NH (Ed): Occupational Toxicology, 2nd edition, Taylor and Francis, (2005). 2. Ladou, J (Ed): Occupational and Environmental Medicine, 2nd edition, McGraw-Hill, (1997). 3. Boleij, J.S.M.,et al(Eds) Occupational Hygiene of Chemical and Biological Agents. Elsevier (1995). |
| Ders Kaynakları | |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 1 | ders 1 _ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ.pptx | 0 MB | |
| 6 | ders 6 PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİ.pptx | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | ||||||
| 1 a | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
| 1 b | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | ||||||
| 4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | ||||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | ||||||
| 7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | ||||||
| 9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İş hijyeninde temel kavramları öğrenmek | 2 | ||||||||
| 2 | Uluslararası ve ulusal uygulamalar ve yasal düzenlemeler ile ilgili temel bilgi sahibi olmak | 3 | ||||||||
| 3 | İş sağlığı konusunda yetkinlik kazanmak | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 90 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||