| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İş Güvenliği Mevzuatı | ISG 501 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere, iş sağlığı ve güvenliği kalanında çıkartılmış olan ulusal ve uluslararası mevzuatın detaylarına inilerek anlaşılır hale getirilmesi, mevzuata ilişkin farkındalık düzeyinin arttırılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Ders ulusal ve uluslararası iş sağlığı ve güvenliği mevzuatının değerlendirilmesi üzerine kurulmuştur. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İş güvenliğinin amaç ve hedeflerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | İş güvenliğinde sosyal tarafların yükümlülüklerini açıklar | Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Çoktan Seçmeli Testler, |
| 3 | İş güvenliğinde yaptırımları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Çoktan Seçmeli Testler, |
| 4 | İş güvenliği bilincinin nasıl oluşturulacağını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, Türkiye´de ve dünyada İSG kültürü ve uygulamaları | |
| 2 | Ulusal ve uluslararası mevzuat ışığında uygulama ve sistem araçları olarak OHSAS ve NEBOSH 1/2 | |
| 3 | Ulusal ve uluslararası mevzuat ışığında uygulama ve sistem araçları olarak OHSAS ve NEBOSH 2/2 | |
| 4 | 4857 Sayılı İş Kanunu açısından İş Sağlığı ve Güvenliği 1/2 | |
| 5 | 4857 Sayılı İş Kanunu açısından İş Sağlığı ve Güvenliği 2/2 | |
| 6 | Çalışan temsilcisinin nitelikleri ve seçilme usul ve esasları, Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin usul ve esasları | |
| 7 | Çocuk ve genç işçilerin çalıştırılma usul ve esasları, Fazla çalışma ve fazla sürelerle çalışma | |
| 8 | İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin desteklenmesi, İş sağlığı ve güvenliği kurulları | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Alt işverenlik, Kadınların gece çalıştırılmalarının usul ve esasları, ve Emzirme odaları ve çocuk bakım yurtları hakkında düzenlemeler, çalışma süreleri | |
| 11 | İşyerinde acil durumlar ve işim durdurulması, yıllık ücretli izinler hakkında usul ve esaslar | |
| 12 | İş sağlığı ve güvenliği açısından Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu | |
| 13 | İSG inceleme ve kontrollerinde incelenen hususlar | |
| 14 | İSG denetiminin sonuçları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 4857 Sayılı İş Kanunu, 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu |
| Ders Kaynakları | İş Güvenliği (Abdulvahap YİĞİT), İş Sağlığı ve Güvenliği (Alp ESİN), İş ve Sağlık Haklar ve Ödevler İş Güvenliği Meslek Hastalıkları (CASGEM), İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulama Rehberi (CSGB), Türkiye Tarafından Onaylanmış İLO Sözleşmeleri (CSGB) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | ||||||
| 1 a | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
| 1 b | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | ||||||
| 4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | ||||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | ||||||
| 7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | ||||||
| 9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İş güvenliğinin amaç ve hedeflerini açıklar | 4 | ||||||||
| 2 | İş güvenliğinde sosyal tarafların yükümlülüklerini açıklar | |||||||||
| 3 | İş güvenliğinde yaptırımları tanımlar | |||||||||
| 4 | İş güvenliği bilincinin nasıl oluşturulacağını tartışır | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||