| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İş Sağlığı Epidemiyolojisi | ISG 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN ÇETİN EKERBİÇER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrenciye, iş sağlığı alanına özel veri toplayabilme ve bu verilerin analizini yaparak nedensel ilişkiler kurabilme bilgi ve becerisini kazandırmak ve geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, epidemiyolojide nedensellik kavramını, epidemiyolojik araştırma yöntemlerini, iş sağlığı ve güvenliği alanına özgü ölçütleri, maruziyet analizi ve maruziyetin belirleyicileri bilgisini içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Epidemiyolojinin iş sağlığı ve güvenliği alanındaki yerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Hangi durumda hangi araştırma yönteminin kullanılacağını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 3 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini kullanarak veri toplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 4 | Neden sonuç ilişkisi kurma amacıyla verilerin analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Epidemiyolojiye giriş, tanımlar, tarihçe, iş sağlığı ve güvenliği alanında epidemiyolojinin yeri | |
| 2 | Epidemiyolojide nedensellik, Örnekleme yöntemleri | |
| 3 | Epidemiyolojik Araştırma Yöntemlerine Giriş, Tanımlayıcı araştırmalar | |
| 4 | Vaka-Kontrol Araştırmaları | |
| 5 | Kesitsel Araştırmalar | |
| 6 | Kohort Araştırmaları | |
| 7 | Deneysel Araştırmalar | |
| 8 | Yöntemsel Araştırmalara Giriş, Geçerlilik Araştırmaları, Güvenilirlik Araştırmaları | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Verilerin bilgisayar yardımıyla işlenmesi | |
| 11 | İş Sağlığı ve İş Güvenliği alanına özel Ölçütler | |
| 12 | Maruziyet Analizi | |
| 13 | Çevresel ve mesleki epidemiyolojide kullanılan biomarkerlar | |
| 14 | Örnek olguların değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | ||||||
| 1 a | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
| 1 b | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | ||||||
| 4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | ||||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | ||||||
| 7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | ||||||
| 9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Epidemiyolojinin iş sağlığı ve güvenliği alanındaki yerini açıklar | |||||||||
| 2 | Hangi durumda hangi araştırma yönteminin kullanılacağını tartışır | |||||||||
| 3 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini kullanarak veri toplar. | |||||||||
| 4 | Neden sonuç ilişkisi kurma amacıyla verilerin analizini yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||