Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler ADA 237 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kurum içi ve kültürler arası halkla ilişkiler kavramını öğrenmek, imaj yönetimi, kriz yönetimi ve risk iletişimi ile sorun yönetimini kavramak, marka iletişimi, sosyal sorumluluk ve etkinlik yönetiminin yanında tüm bu konularla ilgili etik bilgilerine sahip olmak.

Dersin İçeriği

Halklal İlişkiler kavramı ile kurum içi ve kurumlar arası tanımları, imaj yönetimi, kriz yönetimi, risk iletişimi ve sorun yönetimi, kamuda halkla ilişkiler, marka iletişimi, kurumsal sosyal sorumluluk ve etkinlik yönetimi, sosyal medya yönetimi ve etik ilkeleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla İlişkilerin Tanımı kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kurum İçi Çalışan İlişkileri ve Halkla İlişkiler konularını değerlendirir Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme,
3 Kurumlar ve Kültürlerarası İletişim ve Halkla İlişkiler faaliyetlerini karşılaştırır Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Stratejik Karar Almada Halkla İlişkilerin rolünü öğrenir Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
5 İmaj Yönetimi hakkında bilgi sahibi olur Problem Çözme, Benzetişim, Öz Değerlendirme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halkla İlişkilere Giriş
2 Kurum İçi Çalışan İlişkileri ve Halkla İlişkiler
3 Kurumlar ve Kültürlerarası İletişim ve Halkla İlişkiler
4 Stratejik Karar Alma ve Halkla İlişkiler
5 İmaj Yönetimi
6 Kriz Yönetimi, Risk İletişimi ve Sorun Yönetimi
7 Kamuda Halkla İlişkiler
8 Halkla İlişkilerde İlişki Yönetimi
9 Marka İletişimi ve Yönetimi
10 Halkla İlişkiler kapsamında Sosyal Sorumluluk ve Sponsorluk
11 Etkinlik Yönetimi
12 Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya Yönetimi
13 Halkla İlişkiler Yazarlığı
14 Halkla İlişkiler ve Etik
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Acil durum ve afet olayları için problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak X
2 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistemin parçası olma, yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
3 Acil durum ve afet olaylarına müdahale operasyonlarına modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında bilgi X
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. X
4 Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. X
4 Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
5 Müdahale ve iyileştirme aşamalarında çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi X
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak X
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. X
6 Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
7 Risk yönetimi ve kriz yönetimi aşamalarında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. X
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
8 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
9 Acil durum ve afet yönetimi alanında gerekli duyarlılığa sahip olma ve bu alanlarda öncü olabilme X
9 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. X
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak X
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
11 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak X
12 Afet Yönetiminde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
13 Afet Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
14 Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
15 Risk yönetimi, tehlike analizi ve olay yeri yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi X
16 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; saha ve masa başı uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
17 Saha uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve sahaya yansıyan sorunları hakkında bilgi; çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
18 Acil Durum ve Afet Yönetimine ilişkin temel kavramsal yapı ve bilgilerle donanması. X
19 Alanında elde ettiği bilgileri raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme X
20 Beklenmedik acil durumlar karşısında problemi tanımlama, gerekli birimlerle koordinasyonu sağlama, sorunu ivedilikle çözebilme ve olası diğer sorunlara karşı önlem alabilme X
21 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme X
22 Alana ilişkin kendilerine yöneltilen soruları araştırma ve cevaplama; ayrıca eleştirel düşünebilme ve Acil Durum ve Afet Yönetimine ilişkin problemlere çözüm üretebilme becerisini kazanabilme X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22
1 Halkla İlişkilerin Tanımı kavrar 5 3 5 5 5
2 Kurum İçi Çalışan İlişkileri ve Halkla İlişkiler konularını değerlendirir 4 4 3 3 4 4 3 3 3 3 4 3 3 4 2 4 4 3 4 3 3 3
3 Kurumlar ve Kültürlerarası İletişim ve Halkla İlişkiler faaliyetlerini karşılaştırır 0 2 1 5
4 Stratejik Karar Almada Halkla İlişkilerin rolünü öğrenir 4 5 3 4 4 4 5 5 5 4 4 3 4 4 5 3 4 3 3 4 4 4
5 İmaj Yönetimi hakkında bilgi sahibi olur 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Final 80
1. Yıl İçinin Başarıya 20
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)