| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sindirim Sistemi Anatomisi | ANA 508 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEZİBAN KARACAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sindirim sistemi anatomisini, komşu yapılarla karşılaştırılarak öğrenme |
| Dersin İçeriği | Sindirim sistemi organları ve bezleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ağız boşluğunu, pharynx ve oesophagus’u öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Karın yüzey anatomisini, ön ve arka karın duvarını tanımlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Mide, ince ve kalın bağırsak anatomisini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Karaciğer, safra kesesi ve pankreas anatomisini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ağız bölgesi anatomisi I | |
| 2 | Ağız bölgesi anatomisi II | |
| 3 | Pharynx | |
| 4 | Karın ön duvarı anatomisi | |
| 5 | Periton | |
| 6 | Mide anatomisi | |
| 7 | Oesophagus anatomisi | |
| 8 | İnce barsaklar | |
| 9 | Kalın barsaklar | |
| 10 | Karaciğer | |
| 11 | Safra kesesi, safra yolları | |
| 12 | Pankreas ve dalak | |
| 13 | Sindirim sistemi organları damar ve sinirleri | |
| 14 | Sindirim sistemi klinik anatomisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1-Grays Anatomy. 2-Clinically Orientes Anatomy (Keıth L.Moore) 3-Anatomi (Cilt1-2 Kaplan Arıncı,Alaittin Elhan) |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İnsan anatomisi temel bilgilerine hakim olma ve bu bilgileri kullanabilme | X | |||||
| 2 | Terminoloji hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve kullanabilme | X | |||||
| 3 | Sistemler ve organların anatomisi ile ilgili temel bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri gerektiğinde aktarabilme | X | |||||
| 4 | Kadavra diseksiyonu becerisi kazanabilme, sistematik ve topografik olarak uygulayabilme | X | |||||
| 5 | Literatür taraması yapabilme, bilimsel makale okuma, değerlendirme ve güncel bilgileri takip edebilme | X | |||||
| 6 | Anatomi bilim alanında makale hazırlayabilme, bildiri sunabilme | X | |||||
| 7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme, akademik yaşamın ahlak kurallarını kavrayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ağız boşluğunu, pharynx ve oesophagus’u öğrenmek | |||||||
| 2 | Karın yüzey anatomisini, ön ve arka karın duvarını tanımlamak | |||||||
| 3 | Mide, ince ve kalın bağırsak anatomisini öğrenmek | |||||||
| 4 | Karaciğer, safra kesesi ve pankreas anatomisini öğrenmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 70 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||