| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görme Optiği | OPT 203 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN |
| Dersi Verenler | ABDULHEKİM YARBAĞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Görme optiği ve refraksiyon ile ilgili temel konularda bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Gözün Optik özellikleri, Gözün diyoptrik elemanları, Gözün kırıcı yüzeylerinin Optik özellikleri, Şematik göz, Şematik gözde ışık yolları, Retinada hayal teşekkülü, Görme keskinliği, Görme keskinliğine tesir eden faktörler. Fokus derinliği, Pupilla, Pupilla refleksleri, Görme alanındaki eksiklikler, Emetropi, Emetropide hayal büyüklüğü
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan gözünün optik özelliklerini ve fiziksel kuralları kavrayabilir | ||
| 2 | Görme kavramını, muayene yöntemlerini bilir | ||
| 3 | ışık reaksiyonu ve renkli görme fizyolojisini öğrenir | ||
| 4 | Emetropi ve ametropi kavramlarını öğrenerek,türleri hakkında bilgi sahibidir | ||
| 5 | Görme keskinliği ölçümünün nasıl yapıldığını ve önemini kavrar |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Optik ile ilgili genel bilgiler, Işığın tanımı, ışığın özellikleri, Kırılma İndisi Yansıma ve yansıma kuralları, Difraksiyon | |
| 2 | Işığın saçılımı, İnterferans (girişim), Mercekler, Merceklerde Aberasyonlar, Prizmalar | |
| 3 | Göz Anatomisi ve fizyolojisi, Gözü oluşturan yapılar, Gözün ışığı kırmada kullandığı fizyolojik yapılar, Görme olayı | |
| 4 | İnsan gözünün optik özellikleri, Şematik göz, Normal bir gözün optiği | |
| 5 | Görsel uyarıların santral sinir sisteminde iletim yolları, Görme alanı defektleri, görme yolları, | |
| 6 | Görme alanı, görme alanı muayane yöntemleri, görme alanı defektleri (kayıpları) | |
| 7 | Işık reaksiyonu, Renkli görme fizyolojisi | |
| 8 | Pupilla refleksleri, renkli görme, renk körlüğü | |
| 9 | Görme keskinliğinin ölçülmesi, Görebilme keskinliği | |
| 10 | Algılayabilme keskinliği, ayırt edebilme keskinliği | |
| 11 | Yüksek keskinlik, tanıyabilme keskinliği, görme keskinliği ölçümü | |
| 12 | Görme keskinliği ölçümünü etkileyen faktörler | |
| 13 | Emetropi, ametropi, ve türleri | |
| 14 | Reaktif kusurların genetik geçişi, reaktif kusurların toplumda görülme oranı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Göz, görme sağlığı ve hastalıklarını bilir. | ||||||
| 12 | Görme cihazları ve ekipmanlarının hazırlanması için bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||
| 13 | Görme cihazlarına reçeteye göre kullanıcıya uygun hale getirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan gözünün optik özelliklerini ve fiziksel kuralları kavrayabilir | |||||||||||||
| 2 | Görme kavramını, muayene yöntemlerini bilir | |||||||||||||
| 3 | ışık reaksiyonu ve renkli görme fizyolojisini öğrenir | |||||||||||||
| 4 | Emetropi ve ametropi kavramlarını öğrenerek,türleri hakkında bilgi sahibidir | |||||||||||||
| 5 | Görme keskinliği ölçümünün nasıl yapıldığını ve önemini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|