| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Resüsitasyon | İAY 109 | 2 | 1 + 1 | 1 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği sağlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin sonunda öğrenciler, temel yaşam desteği, ileri yaşam desteği, defibrilasyon, havayolu açıklığı, ventilasyon, kardiyopulmonerarreste kullanılan ilaçlar ve sıvı tedavisi, özel durumlarda CPR hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel ve ileri yaşam desteği protokollerini uygulayabilecektir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kardiyak arrest durumunda havayolu yönetimini uygulayabilecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 3 | Bifazik ve monofazik defibrilasyon akış şemasını uygulayabilecektir. | Grupla Çalışma, | |
| 4 | Merkezle görüşerek eksternal kardiyak pace uygulayabilecektir | Anlatım, | |
| 5 | Pulse oksimetre değerlendirme ve kan gazı değerlendirme yapabilecektir. | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
| 6 | Kardiyak arrest öncesi ve sonrası hasta yakınlarının bilgilendirebilecektir | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
| 7 | Ekipin bir üyesi olacak ve ekip liderliği yapabilecektir. | Grupla Çalışma, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İleri Yaşam desteği Bakış açısı | |
| 2 | Resüsitasyonda İnsan Faktörü, ve Kalite | |
| 3 | Durumu Kötüleşen Hastanın Tanınması ve Kardiyorespiratuar arrestin Önlenmesi | |
| 4 | Akut Koroner Sendromlar | |
| 5 | Hastanede Resüsitasyon | |
| 6 | İleri Yaşam Desteği Algoritması | |
| 7 | Havayolunun Açık Tutulması ve Ventilasyon, Kardiyak Monitörizasyon | |
| 8 | Elektrokardiyografi ve Ritim Tanınması | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Defibrilasyon, Kardiyak Pacemaker Uygulaması | |
| 11 | Periarrest Ritimler, Özel Durumlarda Kardiyak Arrest | |
| 12 | Hastane Öncesinde Kardiyak Arrest | |
| 13 | Kan Gazı Analizi ve Nabız Oksimetresi | |
| 14 | Resüsitasyon Sonrası Bakım |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | iş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
| 11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
| 12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
| 13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
| 14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel ve ileri yaşam desteği protokollerini uygulayabilecektir. | 5 | 1 | 3 | 0 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Kardiyak arrest durumunda havayolu yönetimini uygulayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 3 | Bifazik ve monofazik defibrilasyon akış şemasını uygulayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 4 | Merkezle görüşerek eksternal kardiyak pace uygulayabilecektir | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 5 | Pulse oksimetre değerlendirme ve kan gazı değerlendirme yapabilecektir. | 5 | 0 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 6 | Kardiyak arrest öncesi ve sonrası hasta yakınlarının bilgilendirebilecektir | 5 | 2 | 1 | 0 | 3 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 7 | Ekipin bir üyesi olacak ve ekip liderliği yapabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 50 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||