| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Acil Yardım Kurtarma Çalışmaları III | İAY 201 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul ders yoktur |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Reanimasyon dersi |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Acil Yardım ve Kurtarma Çalışmaları 3 dersinde, hayatı tehlikeye düşüren durumlarda yaşam kurtarıcı tıbbi girişimlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Çevresel aciller (yanıklar ve yanık afetleri; Boğulma, donma, sıcak çarpması; hayvan ısırmaları ve sokmaları), Enfeksiyon hastalıkları bulaşma yolları ve korunma, Enfeksiyon hastalıkları acilleri, Vaka çalışması, Çocuk hastada acil olgu yönetimi, Çocuklarda medikal aciller, Yenidoğan resüsitasyonu, Yenidoğan transportu, Uygulama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk acillerinde acil müdahalede bulunur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Yenidoğan hastayı değerlendirebilir, resüsitasyonunu sağlayabilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 3 | enfeksiyon hastalıklarını tanır, korunma yollarını bilir, hastaya uygun müdahalede bulunur | ||
| 4 | Yanık, boğulma, donma ve hayvan ısırma vakalarında acil müdahale prensiplerini bilir | ||
| 5 | yenidoğan ve çocuk hastanın tedavisini uygulayabilir, ihtiyaçlarını karşılayabilir, naklini sağlayabilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çevresel aciller 1 (yanıklar) | |
| 2 | Çevresel aciller 2 (Boğulma, donma, sıcak çarpması ) | |
| 3 | Çevresel aciller 3 (Böcek sokmaları, hayvan ısırmaları) | |
| 4 | Enfeksiyon hastalıkları bulaşma yolları ve korunma | |
| 5 | Enfeksiyon hastalıkları acilleri | |
| 6 | vaka çalışması | |
| 7 | Çocuk hastada acil olgu yönetimi | |
| 8 | Yıl içi Sınavı | |
| 9 | Çocuklarda medikal aciller-1 | |
| 10 | Çocuklarda medikal aciller-2 | |
| 11 | Yenidoğanın transportu | |
| 12 | Yenidoğan resüsitasyonu | |
| 13 | Yenidoğan resüsitasyonu (uygulama) | |
| 14 | vaka çalışması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Özden Mehmet, İlkyardım ve doktor ısıtıcı, Ayrıntı yayınevi,2014 Ankara |
| Ders Kaynakları | [3] Tanyer Şengül, Cerrahi, Sistem yan evi, 2001 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | iş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
| 11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
| 12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
| 13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
| 14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk acillerinde acil müdahalede bulunur. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Yenidoğan hastayı değerlendirebilir, resüsitasyonunu sağlayabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 3 | enfeksiyon hastalıklarını tanır, korunma yollarını bilir, hastaya uygun müdahalede bulunur | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
| 4 | Yanık, boğulma, donma ve hayvan ısırma vakalarında acil müdahale prensiplerini bilir | ||||||||||||||
| 5 | yenidoğan ve çocuk hastanın tedavisini uygulayabilir, ihtiyaçlarını karşılayabilir, naklini sağlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 65 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||