| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Productıon Management | ISL 307 | 5 | 4 + 0 | 4 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere işletmeler için rekabette önemli fonksiyonlardan birisi olan üretimle ilgili stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde kararlar almayı öğretmektir |
| Dersin İçeriği | Üretim ve üretim yönetimi kavramları, üretimle alakalı performans göstergeler, üretim stratejileri, talep tahmin yöntemleri, kalite yönetimi, stok yönetimi, yalın üretim, kapasite yönetimi ve kuruluş yeri seçimi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Üretim ve üretim yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 2 | Verimlilik, etkinlik ve etkililik kavramlarını tanımlar ve aralarında ayrım yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 3 | Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 4 | Tahmin yöntemlerini sıralar ve duruma göre en uygun tahmin yöntemini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Kaliteye ilişkin kavramları tanımlar ve kalite yönetiminin bir işletmeye nasıl uygulanacağını kavrar | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 7 | Stoklarla ilgili genel kavramları tanımlar. stok maliyetlerini sınıflandırır. Stok kontrol modellerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 8 | Yalın üretimi tanımlar ve yalın üretimin unsurlarını sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 9 | Üretim için kullanılacak girdiler ile süreç içindeki faaliyetleri tasarlar, planları yapar ve ihtiyaç duyulan eksikliklerin nasıl ve ne zaman giderileceğine karar verilmesine yardımcı olur. | ||
| 10 | Proje yönetiminde faaliyetleri tasvir eder, yönetir, işlerin uygun bütçe ile ve zamanında gerçekleşmesini sağlamak üzere planlar yapar, proje ekiplerine katılır veya yönetir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Üretim ve Üretim yönetimi kavramlarının tanıtılması, Üretim Yönetimindeki tarihsel gelişim, Üretim Yönetiminde Planlama Kavramı, Üretim Yönetimi stratejileri, ÜYnin işletme organizasyonu içindeki yeri. | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| 2 | Sistem nedir? Üretim sistemi kavramı ve üretim sistemi tipleri ve üretim sistemlerinin özellikleri ve üretim sistemine göre fabrika ve işyeri düzenleme | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| 3 | Üretim Yönetiminde performans (başarı) ölçütleri. Üretim kaynakları ve kaynak verimliliği. Üretimde israf ve israf önleme çalışmaları | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| 4 | Fabrika/İşyeri kuruluş yeri seçimi ve uygulamalar | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| 5 | Talep tahmin yöntemleri ve tahminlerin staratejik önemi. Tahminlerin üretim planlamadaki yeri ve kullanılması | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| 6 | Fabrika/işyeri düzenleme. Ürün odaklı (mamüle göre), süreç odaklı (atölye tipi) yerleşim. | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| 7 | Fabrika düzenlemede montaj hatları ve hat dengeleme. Atölye tipi yerleşimde düzenleme | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| 8 | Stok kontrolü ve yönetimi teknikleri | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| 9 | Ara sınav | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Bütünleşik üretim planlama, malzeme ihtiyaç planlama, kapasite yönetimi ve kapasite ihtiyaç planlama | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| 11 | Bütünleşik üretim planlama, malzeme ihtiyaç planlama, kapasite yönetimi ve kapasite ihtiyaç planlama | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| 12 | Proje yönetimi (PERT/CPM) ve maliyet kontrolü. Proje faaliyetlerinin organizasyonu | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| 13 | Proje yönetimi (PERT/CPM) ve maliyet kontrolü. Proje faaliyetlerinin organizasyonu | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| 14 | Anlatılan konular üzerinde tartışmalar | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Krajewski L and Ritzman L, Operations Management, Addison Wesley |
| Ders Kaynakları | Jacobs, Chase and Aquilano: Operations and Supply Management, Mcgraw-Hill International Edition, 12th Edition |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Üretim ve üretim yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar | |||||||||
| 2 | Verimlilik, etkinlik ve etkililik kavramlarını tanımlar ve aralarında ayrım yapar | |||||||||
| 3 | Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar. | |||||||||
| 4 | Tahmin yöntemlerini sıralar ve duruma göre en uygun tahmin yöntemini belirler | |||||||||
| 5 | Kaliteye ilişkin kavramları tanımlar ve kalite yönetiminin bir işletmeye nasıl uygulanacağını kavrar | |||||||||
| 6 | Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular. | |||||||||
| 7 | Stoklarla ilgili genel kavramları tanımlar. stok maliyetlerini sınıflandırır. Stok kontrol modellerini kavrar | |||||||||
| 8 | Yalın üretimi tanımlar ve yalın üretimin unsurlarını sınıflandırır | |||||||||
| 9 | Üretim için kullanılacak girdiler ile süreç içindeki faaliyetleri tasarlar, planları yapar ve ihtiyaç duyulan eksikliklerin nasıl ve ne zaman giderileceğine karar verilmesine yardımcı olur. | |||||||||
| 10 | Proje yönetiminde faaliyetleri tasvir eder, yönetir, işlerin uygun bütçe ile ve zamanında gerçekleşmesini sağlamak üzere planlar yapar, proje ekiplerine katılır veya yönetir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 172 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||