Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Introductıon To Law | ISL 121 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKÇEN TURAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖKÇEN TURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | The general aim of this course is to show students main rules of law and institutions of law. Beside, aim of this course is to prepare a infrastructure for the other courses of law. |
Dersin İçeriği | The general objective of this course is to provide students with foundations and sources of law; legal systems; codification; classification of law and legal systems; national and international law; constitutional law; administrative law; personal relations, family law (of succession); legal entities; property and ownership; rights and liabilities |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | One distinguishes lthe legal rules from the other social order rules. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | One describes functions of law, the concept of justice. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | One knows sources of law, where the legal rules come from and hierarchy amont | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | One distinguishes the systems of law in the World, main legal traditions. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | One compares branches of law, public and private law. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | One analyses the departments of Civil Law. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | One knows the fundamentals of Commercial Law. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | One explains the main elements of crime and criminal liability, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | One learns the relations between citizen and Administration and fundamentals of Administrative Law. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | One distinguishes the legal relation between employee and employer (Labour Law) | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | One knows the procedural processes in different segment of law branches (Procedural Law) | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | One learns the ways of dispute settlement and differences among them, court, arbitration and ADR. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | Practice in light of case law | Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
14 | Practice in light of case law | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sources of social order rules | |
2 | Describe to law from some aspects and main aims of law | |
3 | Sources of Law | |
4 | Systems of Law in the World | |
5 | Branches of Law (The Segregation of Public and Private Law) | |
6 | Civil Law | |
7 | Commercial Law | |
8 | Criminal Law | |
9 | Administrative Law | |
10 | Labour Law | |
11 | Procedural Law | |
12 | Dispute Settlement | |
13 | Case Law Practice | |
14 | Case Law Practice |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Introduction to Law In a Nutshell, Ergin Saygın, 2019 Introduction to Law, Rona Aybay, 2020 Introduction to Turkish Law, Yücel Oğurlu-Bünyamin Gürpınar, 2015 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | One distinguishes lthe legal rules from the other social order rules. | 4 | ||||||||
2 | One describes functions of law, the concept of justice. | |||||||||
3 | One knows sources of law, where the legal rules come from and hierarchy amont | |||||||||
4 | One distinguishes the systems of law in the World, main legal traditions. | |||||||||
5 | One compares branches of law, public and private law. | |||||||||
6 | One analyses the departments of Civil Law. | |||||||||
7 | One knows the fundamentals of Commercial Law. | |||||||||
8 | One explains the main elements of crime and criminal liability, | |||||||||
9 | One learns the relations between citizen and Administration and fundamentals of Administrative Law. | |||||||||
10 | One distinguishes the legal relation between employee and employer (Labour Law) | |||||||||
11 | One knows the procedural processes in different segment of law branches (Procedural Law) | |||||||||
12 | One learns the ways of dispute settlement and differences among them, court, arbitration and ADR. | |||||||||
13 | Practice in light of case law | |||||||||
14 | Practice in light of case law |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Sözlü Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 22 | 22 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |