| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşletmede Mesleki Eğitim | IKY 493 | 8 | 5 + 20 | 15 | 20 |
| Ön Koşul Dersleri | 4ncü sınıf olmak, minimum 1,80 ve üzeri not ortalamasına olmak. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ, Arş.Gör.Dr. EMRE EROL, Arş.Gör.Dr. SAMET ÖZDEMİR, Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN, |
| Dersin Yardımcıları | İnsan Kaynakları Yönetimi Bölümünün tüm çğretim elemanları bu dersi vermektedir. |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin hem akademik eğitimini pratiğe dökebilmesi hem de iş hayatına hazır olabilmesidir. |
| Dersin İçeriği | · Teorik Bilgilerin Pratiğe Dönüştürülmesi: Öğrenciler üniversitede teorik eğitim alırlar, gerçek iş dünyasında uygulama fırsatı bulurlar. Bu, akademik bilgilerin pekişmesini sağlar. · İş Deneyimi Kazanmak: Staj, dağınık profesyonel bir çalışma deneyimi sunar. Böylece mezun olduktan sonra iş hayatına daha hızlı adapte olabilirler. · Sektör ve Mesleği Tanımı: öğrenciler, staj yaparken çalıştıkları sektör ve uzmanlıklarının özelliklerini daha yakından gözlemleme fırsatı bulurlar. Bu deneyimlerin kariyer tercihlerini şekillendirmede yardımcı olur. · İş Ağı (Ağ İletişimi) Oluşturma: Staj sürecini tanımlama, iş dünyasında profesyonellerle tanışma ve yönlendirme yollarını kurma olanağı yakalar. Bu bölümlerde, gelecekte iş bulmada faydalı olur. · Kariyer Yönlendirmesi: Staj, güçlülerin ve zayıf kapasitelerinin anlaşılmasına yardımcı olur. Hangi alanda daha başarılı performans ve hangi becerileri geliştirmeyi öğrenirler. · İş Etiği ve Disiplin: Stajın, profesyonel iş ahlakının, zaman yönetiminin, sorumluluk alma gibi iş dünyasında önemli olan değerlerin öğrenmesine katkısı bulunur.
· CV ve Referans Oluşturma: Başarılı bir staj, dağılım özgeçmişlerinde kullanabilecekleri önemli bir deneyim ve hatta değiştirilen iş başvuruları için referans sağlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Teorik bilgiyi uygulamaya geçirme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | İletişim becerilerini ve iş deneyimini artırma | ||
| 3 | Problem çözme becerilerini kazandırma |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşyeri oryantasyonu | |
| 2 | İşyeri oryantasyonu | |
| 3 | Staj | |
| 4 | Staj | |
| 5 | Staj | |
| 6 | Staj | |
| 7 | Staj | |
| 8 | Staj | |
| 9 | Staj | |
| 10 | Staj | |
| 11 | Staj | |
| 12 | Staj | |
| 13 | Staj | |
| 14 | Staj |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Geçen 7 yarıyıllık programda görmüş oldukları derslerin kitapları ve ders notlarıdır. |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | IME 2025-2026 GÜZ YY.rar | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Teorik bilgiyi uygulamaya geçirme | |||||||||
| 2 | İletişim becerilerini ve iş deneyimini artırma | |||||||||
| 3 | Problem çözme becerilerini kazandırma |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 70 | 7 | 490 |
| Toplam İş Yükü | 490 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 19,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 20 | ||