| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İk Analitiği | IKY 308 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki verileri kullanarak analiz yapmak |
| Dersin İçeriği | Python diline giriş; Python ile dosya kullanımı, Python Kütüphanelerine genel bakış ve python kütüphanelerini kullanarak insan kaynakları yönetimi verilerini analiz |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İK analitiği ile ilgili temel konuların öğrenilmesi | Gezi / Gözlem, Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | İK analitiği programlarının kavranması | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynakları Analitiği: Temel Kavramlar | |
| 2 | İK Metrikleri | |
| 3 | Python’a Giriş | |
| 4 | Pandas Kütüphanesi | |
| 5 | Matplotlib Kütüphanesi | |
| 6 | Seaborn ve Plotly Express Kütüphaneleri | |
| 7 | Betimsel Analitik | |
| 8 | Kestirimci Analitik | |
| 9 | Karar Analitiği | |
| 10 | Betimsel Analitik Uygulamaları | |
| 11 | Kestirimci Analitik Uygulamaları | |
| 12 | Karar Analitiği Uygulamaları | |
| 13 | Veri Kazıma | |
| 14 | Veri Görselleştirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sabis Ders Dokümanları |
| Ders Kaynakları | Khan, N., & Millner, D. (2023). Introduction to people analytics: a practical guide to data-driven HR. Kogan Page Publishers. Marr, B. (2018). Data-driven HR: How to use analytics and metrics to drive performance. Kogan Page Publishers. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İK analitiği ile ilgili temel konuların öğrenilmesi | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
| 2 | İK analitiği programlarının kavranması | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 92 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||