| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim ve Geliştirme | IKY 208 | 4 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Uygulamalı Eğitim ve Geliştirme İnsan Kaynakları Gelişimi |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CANAN YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Katılımcılara işletmelerde personele yönelik eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin süreklilik ve önemini göstererek işletmede yer alan personele uygulanacak eğitim ve geliştirme faaliyetlerini göstermek. |
| Dersin İçeriği | İşletmelerde eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin önemi, süreci, uygulanma şekli, eğitimin değerlendirilmesi ve eğitim ve geliştirme faaliyetleri bu ders kapsamında derinlemesine incelenmektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve geliştirme alanında kapsayıcı bir bilgilendirme sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Eğitim ve Geliştirme faaliyetleriyle işletmenin iş stratejileri arasında ilişki kurmanın önemini gösterir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Eğitim ve geliştirme ile sadece örgütsel çıktılar değil bireysel çalışan açısında da elde edilecek olumlu çıktıları gösterir. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Yeni teknolojilerin eğitim planlama ve uygulamasındaki rollerini gösterir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, | |
| 5 | Eğitim programlarının hazırlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi için gerekli bilgi ve yetenek kazandırır. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme Fonksiyonunun Önemi | |
| 3 | Kavramsal Olarak Eğitim ve Geliştirme | |
| 4 | Eğitim ve Geliştirme Süreci | |
| 5 | Eğitim İhtiyaç Analizi | |
| 6 | Eğitim ve Geliştirme Tasarımı | |
| 7 | Eğitim ve Geliştirme Faaliyetleri | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Eğitim ve Geliştirme Faaliyetlerinde Uygulanan Metotlar | |
| 10 | Eğitim ve Geliştirme Faaliyetlerinin Uygulanması | |
| 11 | Eğitim ve Geliştirme Değerlendirilmesi | |
| 12 | Eğitim ve Geliştirme Bütçesi | |
| 13 | Sunum Teknikleri | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Noe, Raymod A. (1999) İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, Beta Yayınları Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve geliştirme alanında kapsayıcı bir bilgilendirme sunar. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 2 | Eğitim ve Geliştirme faaliyetleriyle işletmenin iş stratejileri arasında ilişki kurmanın önemini gösterir | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 3 | Eğitim ve geliştirme ile sadece örgütsel çıktılar değil bireysel çalışan açısında da elde edilecek olumlu çıktıları gösterir. | |||||||||
| 4 | Yeni teknolojilerin eğitim planlama ve uygulamasındaki rollerini gösterir. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 5 | Eğitim programlarının hazırlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi için gerekli bilgi ve yetenek kazandırır. | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||