| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Davranış Bilimleri | ISL 109 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMRE EROL |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EMRE EROL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 2 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Güdülemeyi, güdülenme kuramlarını örnekler vererek açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Davranış Bilimlerine Giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Davranış Bilimleri ve İlgili Bilim Dalları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Davranışlar ve Biyolojik Temelleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Güdüler ve Güdülenme Kuramları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Tutumlar ve Davranışlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Tutum Teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Algı ve Algılama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Atfetme ve Atfetme Kuramları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Öğrenme ve Öğrenme Kuramları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Kişilik ve Kişilik Kuramları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Duygular, Değerler ve İnançlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Kültür ve Davranış | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
|
| Ders Kaynakları |
Ergeneli, Azize (2006) Orgut ve Insan, Hacettepe Universitesi Yayinlari, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||
| 2 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. | |||||||||
| 3 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | |||||||||
| 4 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | |||||||||
| 5 | Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | |||||||||
| 6 | Güdülemeyi, güdülenme kuramlarını örnekler vererek açıklar. | |||||||||
| 7 | Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 104 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||