| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 417 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İKY fonksiyonları ile ilgili teorik bağlamda öğrenilenlerin çalışma yaşamı içinde yer alan pratikteki karşılığının öğretilmesi ve öğrencilerin İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste temel olarak İKY'nin temel yapısı ve iş analizi, İK planlaması, performans değerleme, iş değerleme ve ücret yönetimi gibi İK fonksiyonlarının uygulamaları ile ilgili konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İKY fonksiyonlarının işleyişi sistem mantığı ile anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | İKY fonksiyonları arasındaki etkileşimi değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | İKY fonksiyonları ile ilgili uygulama örnekleri ile edinilen bilgilerin pratiğe aktarılmasının anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | İKY fonksiyonları ile ilgili edinilen teorik bilgiyi, uygulama bulguları ile karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve İnsan Kaynakları Yönetiminin ortaya çıkışı | |
| 2 | İKY departmanının kuruluşu ve İK fonksiyonlarının tanıtılması | |
| 3 | İş analizi uygulamaları | |
| 4 | İK planlaması uygulamaları | |
| 5 | İK temin ve seçimi uygulamaları | |
| 6 | Eğitim ve geliştirme uygulamaları | |
| 7 | Performans değerlendirme uygulamaları | |
| 8 | Kariyer Planlama uygulamaları | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Ücret Yönetimi uygulamaları | |
| 11 | İş Değerleme uygulamaları | |
| 12 | Uluslararası İKY uygulamaları | |
| 13 | Çalışanların İş Yaşamına Hazırlama uygulamaları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
|
| Ders Kaynakları | İKY kitaplarının ilgili bölümleri, İKY raporları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKY fonksiyonlarının işleyişi sistem mantığı ile anlar. | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
| 2 | İKY fonksiyonları arasındaki etkileşimi değerlendirir. | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
| 3 | İKY fonksiyonları ile ilgili uygulama örnekleri ile edinilen bilgilerin pratiğe aktarılmasının anlar. | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
| 4 | İKY fonksiyonları ile ilgili edinilen teorik bilgiyi, uygulama bulguları ile karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| 4. Ödev | 10 |
| 5. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 5 | 15 | 75 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||