| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Müzakere ve Çatışma Yönetimi | IKY 415 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Semih Ergelen |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Müzakere ve çatışma yöntemleri hakkında teorik ve pratik bilgi aktarımı sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Çatışma ve çelişkiyi anlamak, Çatışma ve çelişkilerin nedenleri, Müzakere Süreci gibi konular. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çatışma ve çelişkiyi anlamak hakkında bilgi vermek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Çatışma kavramını anlatmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Çatışma ve çelişkilerin nedenlerini tartışmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Çatışma ve Çelişkilerin Karmaşık Yapısı hakkında bilgi vermek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Rol Oynama, | |
| 5 | Müzakere Süreci hakkında bilgi vermek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Çatışma Yönetimi Stratejilerini öğretmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çatışma ve çelişkiyi anlamak | Sabis ders notları |
| 2 | Çatışma nedir | Sabis ders notları |
| 3 | Çatışma ve çelişkilerin nedenleri | Sabis ders notları |
| 4 | Olumlu – Olumsuz çatışmalar | Sabis ders notları |
| 5 | Çatışma ve Çelişkilerin Karmaşık Yapısı | Sabis ders notları |
| 6 | Çatışma yönetimi – Aşamalar | Sabis ders notları |
| 7 | Müzakere Süreci | Sabis ders notları |
| 8 | Müzakere Sonrası, Uygulama | Sabis ders notları |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Çatışma Yönetimi Stratejileri | Sabis ders notları |
| 11 | İşbirliği | Sabis ders notları |
| 12 | Uzlaşma | Sabis ders notları |
| 13 | Rekabet, Kazan/Kazan – Kazan/Kaybe | Sabis ders notları |
| 14 | Sonuç: Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Abis sistemine düzenli olarak konulacak ders notları ile öğrencinin dersle ilgili kaynak ihtiyacı karşılanacaktır. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çatışma ve çelişkiyi anlamak hakkında bilgi vermek | |||||||||
| 2 | Çatışma kavramını anlatmak | |||||||||
| 3 | Çatışma ve çelişkilerin nedenlerini tartışmak | |||||||||
| 4 | Çatışma ve Çelişkilerin Karmaşık Yapısı hakkında bilgi vermek | |||||||||
| 5 | Müzakere Süreci hakkında bilgi vermek | |||||||||
| 6 | Çatışma Yönetimi Stratejilerini öğretmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||