| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kişisel Gelişim | IKY 409 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMRE EROL |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EMRE EROL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Toplumsal hayatta gerçekleşen insan ilişkilerini gözlemleme; iş yaşamında, sosyal yaşamda, eğitim yaşamında ve kişisel gelişimde bilgi ve beceriler kazanma |
| Dersin İçeriği | İnsan ve Bireysel Özellikler, İletişim ve İkna Becerileri, Etkili Konuşma, Hızlı Okuma, Zaman Yönetimi, Stres Yönetimi gibi konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan ve Bireysel Özellikler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | İletişim ve İkna Becerileri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | |
| 3 | Etkili Konuşma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, | |
| 4 | Hızlı Okuma ve Zaman Yönetimi hakkında beceri kazanır | Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 5 | Proje ve Toplantı Yönetimi konusunda beceri kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Stres Yönetimi ve Beden dili konularında yetkinlik kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler | |
| 2 | İnsan ve Bireysel Özellikler | Sabis Ders Notları |
| 3 | İletişim ve İkna Becerileri | Sabis Ders Notları |
| 4 | Etkili Konuşma | Sabis Ders Notları |
| 5 | Hızlı Okuma | Sabis Ders Notları |
| 6 | Zaman Yönetimi | Sabis Ders Notları |
| 7 | Proje ve Toplantı Yönetimi | Sabis Ders Notları |
| 8 | Stres Yönetimi | Sabis Ders Notları |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Beden Dili | Sabis Ders Notları |
| 11 | Kişisel Motivasyon ve Özgüven | Sabis Ders Notları |
| 12 | Liderlik | Sabis Ders Notları |
| 13 | Kişisel Gelişim Uygulamaları – Örnek Olay İncelemesi | |
| 14 | Sonuç: Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Materyal paylaşımı dersi veren öğretim üyesi tarafından Abis servisi üzerinden yapılacaktır. |
| Ders Kaynakları | Stephen R. Covey, Living the 7 Habits: The Courage to Change |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan ve Bireysel Özellikler hakkında bilgi sahibi olur | 2 | 5 | 1 | ||||||
| 2 | İletişim ve İkna Becerileri hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||
| 3 | Etkili Konuşma | |||||||||
| 4 | Hızlı Okuma ve Zaman Yönetimi hakkında beceri kazanır | |||||||||
| 5 | Proje ve Toplantı Yönetimi konusunda beceri kazanır | |||||||||
| 6 | Stres Yönetimi ve Beden dili konularında yetkinlik kazanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||