| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 407 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye ve diğer ülkeler arasındaki İKY uygulamalarının ve yaklaşımlarının arasındaki farklılıkları anlamak ve açıklamak. |
| Dersin İçeriği | Farklı ülkelerde İKY'nin ortaya çıkışı, bu ülkelerdeki İKY modelleri ve diğer ülkeler üzerindeki etkileri incelenecektir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki farklı tarihsel gelişmeleri açıklar. | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Ülkeler arasındaki farklı uygulamaları açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki yaklaşım farklılıkları anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Ülkeler arasındaki yaklaşımların sonuçlarını tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı İKY ve Uluslararası İKY Alanları Üzerine Genel Bir Değerlendirme | |
| 2 | Kurumsal ve Kültürel Yaklaşımlar | |
| 3 | Yakınsama ve Iraksama Tartışmaları | |
| 4 | ABD'de İnsan Kaynakları Yönetimi | |
| 5 | Birleşik Krallık'ta İnsan Kaynakları Yönetimi | |
| 6 | Almanya'da İnsan Kaynakları Yönetimi | |
| 7 | Japonya'da İnsan Kaynakları Yönetimi | |
| 8 | Güney Kore´de İnsan Kaynakları Yönetimi | |
| 9 | Çin'de İnsan Kaynakları Yönetimi | |
| 10 | Hindistan'da İnsan Kaynakları Yönetimi | |
| 11 | İskandinav Ülkelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | |
| 12 | Ortadoğu ülkelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | |
| 13 | Latin Amerika ülkelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Brewster, C. & Mayrhofer, W. (2012). Handbook of Research on Comparative Human Resource Management, Londra, Edward Elgar Publishing. Kaufman, B. E. (2014). The Development of Human Resource Management Across Nations: Unity and Diversity, Edward Elgar Publishing. Christiansen, L.C., Biron, M., Budhwar, P., & Harney, B. (2024). The Human Resource Management Casebook (Third Edition). Routledge. |
| Ders Kaynakları | Brewster, C. ve Mayrhofer, W. (2012). Handbook of Research on Comparative Human Resource Management, Londra, Edward Elgar Publishing. Kaufman, B. E. (2014). The Development of Human Resource Management Across Nations: Unity and Diversity, Edward Elgar Publishing. Christiansen, L.C., Biron, M., Budhwar, P., & Harney, B. (2024). The Human Resource Management Casebook (Third Edition). Routledge. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki farklı tarihsel gelişmeleri açıklar. | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | |
| 2 | Ülkeler arasındaki farklı uygulamaları açıklar. | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 |
| 3 | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki yaklaşım farklılıkları anlar. | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
| 4 | Ülkeler arasındaki yaklaşımların sonuçlarını tartışır. | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||