| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Örgütlerde Bilgi Yönetimi | IKY 310 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CANAN YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Günümüzde işletmelerde yaşanan problem çözümlerinde önemli bir konu olarak karşımıza çıkan Bilgi Yönetiminin anlaşılmasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bilgi, bilgi türleri, bilgi yönetim süreci, çeşitleri, transferi paylaşımı, modelleri ve İKY'de bilgi yönetimi bu dersin temel içeriklerini oluşturmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilginin anlamını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Bilginin örgütsel hayattaki önemini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Örgüt için son derece önemli olan bilginin paylaşımının İKY pratikleri ile nasıl kolaylaştırılabileceğini kavramakni öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 4 | İKY pratiklerinin bilgi paylaşımını sağlamaya çalışırken kültürü nasıl kullanabileceğini tartışmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Geleneksel Yönetimden Bilgi Yönetimine | |
| 2 | Bilgi ve İlgili Kavramlar | |
| 3 | Kavramsal Açıdan Bilgi Yönetimi | |
| 4 | Bilginin Epistemolojik Kökenleri | |
| 5 | Örgütlerde Bilgi Yönetimi | |
| 6 | Bilgi Yönetimi Yol Haritası | |
| 7 | Bilgi Transferi | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilgi Paylaşımı | |
| 10 | Bilgi Yönetim Modelleri | |
| 11 | Öğrenen Organizasyon | |
| 12 | İKY'nin Bilgi Yönetimindeki Rolü | |
| 13 | Aşırı Bilgi Artışı | |
| 14 | Bilgi Güvenliği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders Notları |
| Ders Kaynakları | Knowledge Management in Organizations: A Critical Introduction (Donald Hislop), |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilginin anlamını öğrenmek | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 2 | Bilginin örgütsel hayattaki önemini kavramak | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 3 | Örgüt için son derece önemli olan bilginin paylaşımının İKY pratikleri ile nasıl kolaylaştırılabileceğini kavramakni öğrenir | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 4 | İKY pratiklerinin bilgi paylaşımını sağlamaya çalışırken kültürü nasıl kullanabileceğini tartışmak | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||