| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Çalışma İlişkileri | IKY 316 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı çalışma ilişkileri, süreçleri ve çıktılarının karşılaştırmalı bir analizini yapmaktır. Bu analiz Birleşik Krallık, ABD, AB ülkeleri, Japonya, Güney Kore ve Çin gibi bazı ülkeler karşılaştırmalı olarak incelenerek yapılacaktır. |
| Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı çalışma ilişkilerinin analizi, çalışma ilişkilerinin aktörleri ve tarihsel gelişimi, toplu pazarlık uygulamaları Türk çalışma ilişkileri sistemiyle karşılaştırmalı olarak incelenmektedir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı çalışma ilişkileri modellerini ve yaklaşımlarını tanımlar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
| 2 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki çalışma ilişkilerinin aktörlerini ve bu aktörlerin faaliyetlerini açıklar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki sendikaların ortaya çıkış sürecini, farklı sendikal modellerin varlığının nedenlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki devletin çalışma ilişkilerinde üstlenmiş olduğu rolleri açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki işveren örgütlerini, örgütlenme modellerini, fonksiyonlarını ve işlevlerini açıklar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu pazarlık kavramını, unsurlarını ve toplu pazarlığın niteliğini tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlığı kavramını ve türlerini tanımlar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 8 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanılan barışçıl ve mücadeleci çözüm yollarını açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı Çalışma İlişkilerinin teorik çerçevesi | Ders Notu 1. Bölüm, Bamber, (2004) Giriş Bölümü, s.Ders İçeriği |
| 2 | Birleşik Krallık´ta Çalışma İlişkileri | Ders Notu Birleşik Krallık Bölümü, Bamber (2004) Birleşik Krallık Bölümü |
| 3 | Amerika Birleşik Devletleri´nde Endüstri İlişkileri | Ders Notu ABD Bölümü, Bamber (2004) |
| 4 | Japonya´da Çalışma İlişkileri | Japonya Bölümü, Bamber (2004) |
| 5 | İsveç´te Çalışma İlişkileri | İsveç Bölümü, Bamber (2004) |
| 6 | Almanya´da Çalışma İlişkileri | Almanya Bölümü, Bamber (2004) |
| 7 | Güney Kore'de Çalışma İlişkileri | |
| 8 | Fransa´da Çalışma İlişkileri | Fransa Bölümü, Bamber (2004) |
| 9 | İtalya´da Çalışma İlişkileri | İtalya Bölümü, Bamber (2004) |
| 10 | İspanya´da Çalışma İlişkileri | İspanya Bölümü, Bamber (2004) |
| 11 | Avustralya´da Çalışma İlişkileri | Avustralya Bölümü, Bamber (2004) |
| 12 | Çin´de Çalışma İlişkileri | Ders Notu Çin Bölümü |
| 13 | Hindistan´da Çalışma İlişkileri | Ders Notu Hindistan Bölümü |
| 14 | Dersin Genel değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | Bamber, G. J., Lansbury, R. D., Wailes, N., & Wright, C.F. (2020). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (Sixth Edition). Routledge. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı çalışma ilişkileri modellerini ve yaklaşımlarını tanımlar | 4 | 3 | 0 | 0 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 |
| 2 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki çalışma ilişkilerinin aktörlerini ve bu aktörlerin faaliyetlerini açıklar | 4 | 4 | 0 | 0 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 |
| 3 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki sendikaların ortaya çıkış sürecini, farklı sendikal modellerin varlığının nedenlerini açıklar | 4 | 4 | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 |
| 4 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki devletin çalışma ilişkilerinde üstlenmiş olduğu rolleri açıklar | 4 | 3 | 0 | 0 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 |
| 5 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki işveren örgütlerini, örgütlenme modellerini, fonksiyonlarını ve işlevlerini açıklar | 4 | 4 | 0 | 0 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 |
| 6 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu pazarlık kavramını, unsurlarını ve toplu pazarlığın niteliğini tanımlar | |||||||||
| 7 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlığı kavramını ve türlerini tanımlar | 4 | 4 | 0 | 0 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 |
| 8 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanılan barışçıl ve mücadeleci çözüm yollarını açıklar | 4 | 4 | 0 | 0 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||