| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşletme Bilimine Giriş | ISL 105 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT, Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Özdemir |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletmeciliğe ilişkin temel kavramları açıklamak. İşletmenin kuruluş yerinin seçimi ve kurulması konusunda öğrencileri bilgilendirmek. İşletmenin bütün fonksiyonlarını ayrıntılı birşekilde açıklayarak öğrencilerin işletmelere bütüncül bir perspektiften bakabilecek bir mantık kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bu derste ağırlıklı olarak İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, işletmelerin varlık sebepleri, işletmenin kuruluş çalışmaları, işletmenin fonksiyonları ve işletmecilikte güncel konular incelenecektir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | İşletmeyi çevresi ve alt birimleri ile birlikte bir bütün olarak ele alma perspektifini oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 3 | İşletmenin fonksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğreterek öğrencilere işletmeyi bir bütün olarak analiz edebilmenin araçlarını sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 4 | İşletmeciliğe ilişkin güncel gelişmeleri öğrencilere aktarır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 5 | İşletmeciliğin gelişimini dönemler itibari ile karşılaştırır ve işletmeciliğin geleceğini tartışır. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İŞLETMELERDE ETİK ANLAYIŞ | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | İŞLETMECİLİKTE TEMEL KAVRAMLAR | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | İŞLETMELERDE BİRLEŞME VE BÜYÜKLÜK | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | İŞLETME ÇEVRESİ | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | İŞLETME KURULUŞ ÇALIŞMALARI | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | YÖNETİM | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | PAZARLAMA | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | ÜRETİM | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | MUHASEBE | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | FİNANS | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | İŞLETMELERDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | DÖNEM SONU PROJE DEGERLENDİRME | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Mucuk, İsmet (2003) Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, İstanbul. |
| Ders Kaynakları | Coşkun, Recai (2009) İşletmeye Giriş Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Can, Halil, D.Tuncer ve D.Y.Ayhan (2006) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Yayınları, Ankara. Konu ile ilgili çeşitli dergiler, vb. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramları açıklar | |||||||||
| 2 | İşletmeyi çevresi ve alt birimleri ile birlikte bir bütün olarak ele alma perspektifini oluşturur. | |||||||||
| 3 | İşletmenin fonksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğreterek öğrencilere işletmeyi bir bütün olarak analiz edebilmenin araçlarını sunar. | |||||||||
| 4 | İşletmeciliğe ilişkin güncel gelişmeleri öğrencilere aktarır | |||||||||
| 5 | İşletmeciliğin gelişimini dönemler itibari ile karşılaştırır ve işletmeciliğin geleceğini tartışır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 80 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||