Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşletme Bilimine Giriş ISL 105 1 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT, Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Samet Özdemir
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İşletmeciliğe ilişkin temel kavramları açıklamak. İşletmenin kuruluş yerinin seçimi ve kurulması konusunda öğrencileri bilgilendirmek. İşletmenin bütün fonksiyonlarını ayrıntılı birşekilde açıklayarak öğrencilerin işletmelere bütüncül bir perspektiften bakabilecek bir mantık kazandırmak.
Dersin İçeriği Bu derste ağırlıklı olarak İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, işletmelerin varlık sebepleri, işletmenin kuruluş çalışmaları, işletmenin fonksiyonları ve işletmecilikte güncel konular incelenecektir.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 İşletmeyi çevresi ve alt birimleri ile birlikte bir bütün olarak ele alma perspektifini oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
3 İşletmenin fonksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğreterek öğrencilere işletmeyi bir bütün olarak analiz edebilmenin araçlarını sunar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
4 İşletmeciliğe ilişkin güncel gelişmeleri öğrencilere aktarır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
5 İşletmeciliğin gelişimini dönemler itibari ile karşılaştırır ve işletmeciliğin geleceğini tartışır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İŞLETMELERDE ETİK ANLAYIŞ Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
2 İŞLETMECİLİKTE TEMEL KAVRAMLAR Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
3 İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
4 İŞLETMELERDE BİRLEŞME VE BÜYÜKLÜK Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
5 İŞLETME ÇEVRESİ Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
6 İŞLETME KURULUŞ ÇALIŞMALARI Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
7 YÖNETİM Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
8 PAZARLAMA Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
9 ÜRETİM Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
10 MUHASEBE Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
11 FİNANS Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
12 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
13 İŞLETMELERDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
14 DÖNEM SONU PROJE DEGERLENDİRME Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu Mucuk, İsmet (2003) Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
Ders Kaynakları Coşkun, Recai (2009) İşletmeye Giriş Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
Can, Halil, D.Tuncer ve D.Y.Ayhan (2006) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Yayınları, Ankara.
Konu ile ilgili çeşitli dergiler, vb.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Temel kavramları açıklar
2 İşletmeyi çevresi ve alt birimleri ile birlikte bir bütün olarak ele alma perspektifini oluşturur.
3 İşletmenin fonksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğreterek öğrencilere işletmeyi bir bütün olarak analiz edebilmenin araçlarını sunar.
4 İşletmeciliğe ilişkin güncel gelişmeleri öğrencilere aktarır
5 İşletmeciliğin gelişimini dönemler itibari ile karşılaştırır ve işletmeciliğin geleceğini tartışır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
Toplam 80
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
dersAKTSKredisi 6