| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Metinlerle Çağdaş Alman Edebiyatı | ADE 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPER KELEŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Atilla KURNAZ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Belli başlı yazarların eserlerinden yola çıkarak Savaş Sonrası Alman Edebiyatını detaylı olarak incelemek |
| Dersin İçeriği | Savaş Sonrası Alman Edebiyatı, bu dönem yazarları, eserleri, edebiyatı ve yazarları etkileyen sosyal, toplumsal ve siyasi faktörler ve bu dönemdeki edebi akımlar incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kahlschlagliteratur, Trümmerliteratur gibi kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Çağdaş edebiyattaki yukarıda da örneği verilen kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | 1945 sonrası alman Edebiyatındaki yazarları ve eserlerini yakından tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Bu devirde öne çıkan önemli eserleri yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Söz konusu eserleri öğrenci birikimleri doğrultusunda eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 6 | Öğrenciler derste işlene konuları kendi aralarında ve öğretim üyesinin gözetiminde tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kahlschlagliteratur, Stunde Null | |
| 2 | Trümmerliteratur, yazar ve eserleri | |
| 3 | İki Almanya’nın ayrılması ve doğu-batı edebiyatı | |
| 4 | 1960’lı yıllar refah toplumu ve edebiyata yansıması(Edebiyatta Eleştirel boyutun artması) | |
| 5 | Grup 47 üyeleri | |
| 6 | Max Frisch ve edebiyatta yabancılaşma | |
| 7 | Friedrich Dürrenmat, edebiyatta tiyatroda grotesk | |
| 8 | DDR ve Federal Almanya Edebiyatlarının genel özellikleri (karşılaştırmalı) | |
| 9 | Peter Handke, Peter Weiss ve yeni bireyselcilik ya da üçüncü romantizm | |
| 10 | Aynı konu tekrarı | |
| 11 | Absürd Edebiyat | |
| 12 | Belgesel ve Deneysel Edebiyat | |
| 13 | Edebiyatta röportaj tekniği | |
| 14 | Edebiyatta kültürel iletişim ya da Gastarbeiterliteratur. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Frenzel, E.:Daten deutscher Dichtung, Dursun Zengin: 19. Yüzyıldan günümüze Alman Edebiyatı, Prisma III, Martini, deutsche Literaturgeschichte |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kahlschlagliteratur, Trümmerliteratur gibi kavramları tanımlar. | ||||||||||
| 2 | Çağdaş edebiyattaki yukarıda da örneği verilen kavramları açıklar. | ||||||||||
| 3 | 1945 sonrası alman Edebiyatındaki yazarları ve eserlerini yakından tanır. | ||||||||||
| 4 | Bu devirde öne çıkan önemli eserleri yorumlar. | ||||||||||
| 5 | Söz konusu eserleri öğrenci birikimleri doğrultusunda eleştirir. | ||||||||||
| 6 | Öğrenciler derste işlene konuları kendi aralarında ve öğretim üyesinin gözetiminde tartışır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||