| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Edebiyatbilim Eleştiri Kuramları | ADE 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ebru Zarzavatçıoğlu |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Edebiyat kuramlarını ve eleştiri yöntemlerini incelemek, incelenen kuram ve yöntemleri metinler üzerinde uygulamak. |
| Dersin İçeriği | Edebiyat kuramları ve eleştiri yöntemleri incelenecek, incelenen kuram ve yöntemler günümüz Alman edebiyatına ait eser örnekleri üzerinde uygulanacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler, yazın ve yazınbilim kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 2 | Öğrenciler yazın kuramlarını araştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, | |
| 3 | Öğrenciler yazın kuramlarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 4 | Öğrenciler, yazın kuramları ve eleştiri yöntemleri hakkında inceleme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 5 | Öğrenciler çalışmalarını sözlü olarak sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 6 | Öğrenciler farklı metinleri farklı eleştiri yöntemleriyle analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Edebiyatbilim Eleştiri Kuramları | |
| 2 | Yansıma | |
| 3 | Yansıma | |
| 4 | Sosyal Gerçek | |
| 5 | Tarihsel - Sosyal - Ekonomik İnceleme | |
| 6 | Topluma Yönelik İnceleme | |
| 7 | Esere Dönük İnceleme | |
| 8 | Metne Dönük Eleştiri | |
| 9 | Metindışı Eleştiri | |
| 10 | Stilistik İnceleme | |
| 11 | Stilistik İnceleme | |
| 12 | Yazara Dönük İnceleme | |
| 13 | Yazar ve Freud Araştırması | |
| 14 | Yazar ve Okur |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | R. Wellek ve A. Warren, Yazın Kuramı Carloni ve Filloux, Eleştiri Kuramları Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler, yazın ve yazınbilim kavramlarını tanımlar. | ||||||||||
| 2 | Öğrenciler yazın kuramlarını araştırır. | ||||||||||
| 3 | Öğrenciler yazın kuramlarını tartışır. | ||||||||||
| 4 | Öğrenciler, yazın kuramları ve eleştiri yöntemleri hakkında inceleme yapar. | ||||||||||
| 5 | Öğrenciler çalışmalarını sözlü olarak sunar. | ||||||||||
| 6 | Öğrenciler farklı metinleri farklı eleştiri yöntemleriyle analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||