| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alternatif Sanat Atölyesine Giriş | RES 609 | 0 | 4 + 0 | 4 | 12 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU |
| Dersi Verenler | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Klasik sanat üretme araçlarına alternatif oluşturacak medyumlar geliştirerek, deneysel bir alan yaratma ve onları kullanabilme becerisine sahip olabilme |
| Dersin İçeriği | Bir kavramdan yola çıkarak geliştireceği alternatif üretme metotlarını proje kapsamında gerçekleştirir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir kavram üzerinden proje hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 2 | Proje için uygun deneysel bir içerik oluşturur. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 3 | Projeye uygun malzemeyi belirler. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 4 | Kavram ve malzeme arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 5 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Proje konusunun ön araştırması ve taslak çalışmaları | sanat tarihi ile referans kurar |
| 2 | Alternatif proje önerileri hazırlama | |
| 3 | Öneri dosyası oluşturma | |
| 4 | Öneri dosyalarının sunumu ve eleştiriler sonucunda projeyi seçme | |
| 5 | Seçilen projenin kavram ile ilgili kuramsal araştırmada bulunma | |
| 6 | Seçlilen projeye uygun malzeme seçimi ve denemeleri | |
| 7 | Seçlilen projeye uygun malzeme i mekan seçimi ve denemeleri | |
| 8 | Proje uygulaması | |
| 9 | Proje uygulaması | |
| 10 | Proje uygulaması | |
| 11 | Proje uygulaması ve eleştiri | |
| 12 | Proje uygulaması | |
| 13 | Proje uygulaması ve portfolyo hazırlama | |
| 14 | Projenin sunumu ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Alternatif sanat üretme malzemesi olabilecek tüm materyaller |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X | |||||
| 9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir kavram üzerinden proje hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| 2 | Proje için uygun deneysel bir içerik oluşturur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 5 | 5 | 0 | |
| 3 | Projeye uygun malzemeyi belirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 4 | Kavram ve malzeme arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| 5 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| 2. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 9 | 144 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 307 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 12 | ||