| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görsel Düşünce ve Uygulamalarına Giriş | RES 603 | 0 | 4 + 0 | 4 | 12 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR |
| Dersi Verenler | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencinin kendi sanatsal dilinin organize etmesi |
| Dersin İçeriği | Öğrencinin kendi sanatsal yaklaşımı doğrultusunda çalışmalarını yaratma sürecini oluşturması ve uygulaması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencinin sanatsal tavrı doğrultusunda konu ve tema ile ilintili malzeme ve teknik geliştirme | |
| 2 | Öğrencinin sanatsal tavrı doğrultusunda konu ve tema ile ilintili malzeme ve teknik geliştirme | |
| 3 | Öğrencinin sanatsal tavrı doğrultusunda konu ve tema ile ilintili malzeme ve teknik geliştirme | |
| 4 | Ara Sınav | |
| 5 | Ögrencinin çalışma alanı ve konusu doğrultusunda alternatif gelistimesi ve ve seçeneklerin üzereine değerlendirme yaparak uygulamaya geçmesi | |
| 6 | Ögrencinin çalışma alanı ve konusu doğrultusunda alternatif gelistimesi ve ve seçeneklerin üzereine değerlendirme yaparak uygulamaya geçmesi | |
| 7 | Ögrencinin çalışma alanı ve konusu doğrultusunda alternatif gelistimesi ve ve seçeneklerin üzereine değerlendirme yaparak uygulamaya geçmesi | |
| 8 | Ögrencinin çalışma alanı ve konusu doğrultusunda alternatif gelistimesi ve ve seçeneklerin üzereine değerlendirme yaparak uygulamaya geçmesi | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Öğrencinin belirlediği teknik ve sanatsal tavır doğrultusunda kendi uygulamalarını gerçekleştirir | |
| 11 | Öğrencinin belirlediği teknik ve sanatsal tavır doğrultusunda kendi uygulamalarını gerçekleştirir | |
| 12 | Öğrencinin belirlediği teknik ve sanatsal tavır doğrultusunda kendi uygulamalarını gerçekleştirir | |
| 13 | Öğrencinin belirlediği teknik ve sanatsal tavır doğrultusunda kendi uygulamalarını gerçekleştirir | |
| 14 | Ödev |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
| 9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| 14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ara Sınav | 25 |
| 3. Ara Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 9 | 144 |
| Ara Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 306 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 12 | ||