| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görsel Düşünce ve Uygulamaları | RES 604 | 0 | 4 + 0 | 4 | 12 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanatsal üretim biçimi olarak görsel düşünme ve sanatsal dilin yapılandırılması |
| Dersin İçeriği | Öğrencinin kendi sanatsal yaklaşımı doğrultusunda çalışmalarını yaratma sürecini oluşturması ve uygulaması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | aaa | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 2 | aaa | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | aaa | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 4 | abb | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 5 | asd | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 6 | asd | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 7 | asd | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 8 | asd | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 9 | asd | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 10 | asd | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 11 | asd | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 12 | asd | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 13 | asd | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 14 | asd | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 15 | asd | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencinin kendi artistik çalışmaları doğrultusunda proje gelistirme ve uygulamalarını gerçekleştirmesi için ön çalışma ve alternatifli düşünce ve biçim geliştirmesi | |
| 2 | Öğrencinin kendi artistik çalışmaları doğrultusunda proje gelistirme ve uygulamalarını gerçekleştirmesi için ön çalışma ve alternatifli düşünce ve biçim geliştirmesi | |
| 3 | Öğrencinin kendi artistik çalışmaları doğrultusunda proje gelistirme ve uygulamalarını gerçekleştirmesi için ön çalışma ve alternatifli düşünce ve biçim geliştirmesi | |
| 4 | Öğrencinin kendi artistik çalışmaları doğrultusunda proje gelistirme ve uygulamalarını gerçekleştirmesi için ön çalışma ve alternatifli düşünce ve biçim geliştirmesi | |
| 5 | Ara sınav | |
| 6 | Öğrencinin kendi çalışmaları ve güncel sanat uygulamaları arasında referans sanatçılar ile ilişkili yorumlama | |
| 7 | Öğrencinin kendi çalışmaları ve güncel sanat uygulamaları arasında referans sanatçılar ile ilişkili yorumlama | |
| 8 | Öğrencinin kendi çalışmaları ve güncel sanat uygulamaları arasında referans sanatçılar ile ilişkili yorumlama | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Öğrenci güncel sanat uygulamalrı ve kendi çalışmaları üzerinden eleştirel bir metin inşa eder | |
| 11 | Öğrencigüncel sanat uygulamalrı ve kendi çalışmaları üzerinden eleştirel bir metin inşa eder | |
| 12 | Öğrenci güncel sanat uygulamalrı ve kendi çalışmaları üzerinden eleştirel bir metin inşa eder | |
| 13 | Öğrenci güncel sanat uygulamalrı ve kendi çalışmaları üzerinden eleştirel bir metin inşa eder | |
| 14 | Ödev |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
| 9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| 14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | aaa | ||||||||||||||
| 2 | aaa | ||||||||||||||
| 3 | aaa | ||||||||||||||
| 4 | abb | ||||||||||||||
| 5 | asd | ||||||||||||||
| 6 | asd | ||||||||||||||
| 7 | asd | ||||||||||||||
| 8 | asd | ||||||||||||||
| 9 | asd | ||||||||||||||
| 10 | asd | ||||||||||||||
| 11 | asd | ||||||||||||||
| 12 | asd | ||||||||||||||
| 13 | asd | ||||||||||||||
| 14 | asd | ||||||||||||||
| 15 | asd |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ara Sınav | 25 |
| 3. Ara Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 9 | 144 |
| Ara Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 312 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 12 | ||