| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görüntü Üretimi ve Anlam Sorunları | RES 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. HAYRİYE KOÇ BAŞARA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanatın ve sanat kavramlarının değiştiği günümüzde, çağın yeni medyumlarıyla birlikte yeni sanat projelerinin tartışıldığı inter aktif bir derstir. |
| Dersin İçeriği | Sanat tarihi sürecinde üretilmiş eserlerin üzerinden günümüze sanatta anlam olgusunun karşılaştırmalı değişimi ve nedenselliği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarihsel süreç içerisinde ritüellerin çözümlenmesi konusundaki yöntemleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Toplumsal imgeleri saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgular. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Popüler kültürde anlam sorununu eleştirel düzeyde çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Çağın anlam problematiği ve yeniden anlam üretimini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sanatın sorgulanması- Dada, Ready Made | |
| 2 | Soğuk savaş dönemi | |
| 3 | Amerikan Soyut Dışavurumculuğu | |
| 4 | Bauhaus Modeli | |
| 5 | Pop Art -Fotogerçekçilik | |
| 6 | Tuval dışına çıkma çabaları- Kübizm, Kolaj, Asamblaj | |
| 7 | Vize Sınavı | |
| 8 | Performatif Art, Video Sanatı | |
| 9 | Enstelasyon- Kavramsal Sanat | |
| 10 | Postmodern Dönem | |
| 11 | Dijital Sanat, Internet Sanatı ve Biennaller Dönemi | |
| 12 | Doğu geleneğinde anlam problematiği | |
| 13 | Sanatın Politik Projelere Dönüşmesi | |
| 14 | Seminer |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
| 9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| 14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarihsel süreç içerisinde ritüellerin çözümlenmesi konusundaki yöntemleri tanır. | ||||||||||||||
| 2 | Toplumsal imgeleri saptar. | ||||||||||||||
| 3 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgular. | ||||||||||||||
| 4 | Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir. | ||||||||||||||
| 5 | Popüler kültürde anlam sorununu eleştirel düzeyde çözümler. | ||||||||||||||
| 6 | Çağın anlam problematiği ve yeniden anlam üretimini tartışır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Sözlü Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
| 1. Final | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||