| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Duyu Fizyolojisi | FZL 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin duysal reseptörler, dokunma ve durum duyuları, ağrı, göz, görme, işitme ve kimyasal duyular (tat ve koku) ile ilgili genel ve özel bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır |
| Dersin İçeriği | Dersin içeriği aşağıdaki Haftalık Konular kısmında belirtilmiştir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Duysal reseptörler ile ilgili genel bilgiyi kavrayabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 2 | Dokunma ve durum duyuları hakkında genel bilgiyi kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Görme, işitme ve kimyasal duyular ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Duyu Fizyolojisi | |
| 2 | Duysal Reseptörler | |
| 3 | Bilginin İşlenmesinde Nöron Devreleri | |
| 4 | Dokunma ve Durum Duyuları | |
| 5 | Ağrı, başağrısı ve Termal Duyular | |
| 6 | Görme Optiği | |
| 7 | Gözün Optiği | |
| 8 | Göz: Retinanın Reseptör ve Sinirsel İşlevi | |
| 9 | Renkli Görme | |
| 10 | Görmenin Merkezi Nörofizyolojisi | |
| 11 | İşitme Duyusu | |
| 12 | Merkezi İşitme Mekanizmaları | |
| 13 | Kimyasal Duyular: Tat Duyusu | |
| 14 | Kimyasal Duyular: Koku Duyusu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Principles of Neural Science Fifth Edition (Principles of Neural Science (Kandel)) |
| Ders Kaynakları | : Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology. John E. Hall (Author) Ganong´s Review of Medical Physiology, 24th Edition (LANGE Basic Science) by Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano and Heddwen Brooks. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||
| 2 | Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek | ||||||
| 3 | Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek. | ||||||
| 4 | En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak. | ||||||
| 5 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek | ||||||
| 6 | Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak. | ||||||
| 7 | Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. | ||||||
| 8 | Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | ||||||
| 9 | Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak. | ||||||
| 10 | Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek. | ||||||
| 11 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek | ||||||
| 12 | Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Duysal reseptörler ile ilgili genel bilgiyi kavrayabilme | ||||||||||||
| 2 | Dokunma ve durum duyuları hakkında genel bilgiyi kavrayabilme | ||||||||||||
| 3 | Görme, işitme ve kimyasal duyular ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| 1. Final | 70 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||