| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | SAN 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELA TAŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ELA TAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma alanı sınırlarını tanımlama | ||
| 2 | Kaynakları tasnif etme | ||
| 3 | Araştırma için kullanılacak kaynaklar ilişkilendirilir | ||
| 4 | Katalog hazırlama | ||
| 5 | Karşılaştırmalı yargıya varma | ||
| 6 | Araştırma konusu ve yöntemi belirleme |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimin tanımı ve sınırları | |
| 2 | Araştırma yöntemleri | |
| 3 | Araştırma konusu belirleme | |
| 4 | Veri toplama | |
| 5 | Literatür analizi | |
| 6 | Bilgi ve belgelerin karşılaştırılması | |
| 7 | Araştırma yöntemi belirleme | |
| 8 | Yüzey araştırması ve belgeleme | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | Bilimsel etik | |
| 11 | Dipnot kullanımı (MLA, CHIGAGO) | |
| 12 | Dipnot kullanımı (APA) | |
| 13 | Dipnot kullanımı (ISNAD) | |
| 14 | Seminer |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
| 4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
| 8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma alanı sınırlarını tanımlama | ||||||||
| 2 | Kaynakları tasnif etme | ||||||||
| 3 | Araştırma için kullanılacak kaynaklar ilişkilendirilir | ||||||||
| 4 | Katalog hazırlama | ||||||||
| 5 | Karşılaştırmalı yargıya varma | ||||||||
| 6 | Araştırma konusu ve yöntemi belirleme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|