| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Türk Resim Sanatı | SAN 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk resim sanatında Cumhuriyet'in kuruluşundan 1960'lara kadar yaşanan gelişmelerin, eserler, sanatçı ve üslup bağlamında çok yönlü olarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği, D Grubu,Yeniler Grubu, Onlar Grubu ve Siyah Kalem sanatçıları ve eserleri incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş Türk resim sanatının sınırlarını çizer | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Konu hakkında yapılan araştırmaları bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Cumhuriyet döneminin kültür politikalarının sanata yansıması yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | |
| 4 | Sanat akımlarını örneklerle değerlendirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
| 5 | Dönemin sanatçı ve eserlerini karşılaştırır | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Alanında araştırma konusu önerir | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çağdaş Türk Resim Sanatına Giriş | |
| 2 | Kaynak ve Araştırma Yöntemleri | |
| 3 | Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği'nin Kuruluşu ve Amacı | |
| 4 | Müstakiller ve Eserleri | |
| 5 | D Grubu'nun Kuruluşu ve Amacı | |
| 6 | D Grubu Sanatçıları ve Eserleri | |
| 7 | D Grubu Sanatçıları ve Eserleri | |
| 8 | Öğrenci Sunumları | |
| 9 | Öğrenci Sunumları | |
| 10 | Yeniler Grubu | |
| 11 | Onlar Grubu | |
| 12 | Siyah Kalem Grubu | |
| 13 | Öğrenci Sunumları | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | RENDA, Günsel -Turan EROL., Başlangıcından Günümüze Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C. I., Tiglat Yayınları, İstanbul 1980 ÖZSEZGİN, Kaya, Türk Plastik Sanatçıları, İstanbul, 1999. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | X | |||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
| 4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
| 8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş Türk resim sanatının sınırlarını çizer | 2 | 4 | 3 | 2 | ||||
| 2 | Konu hakkında yapılan araştırmaları bilir | 5 | 5 | ||||||
| 3 | Cumhuriyet döneminin kültür politikalarının sanata yansıması yorumlar | 5 | 5 | 5 | |||||
| 4 | Sanat akımlarını örneklerle değerlendirir | 5 | 5 | 5 | |||||
| 5 | Dönemin sanatçı ve eserlerini karşılaştırır | 5 | 5 | 5 | |||||
| 6 | Alanında araştırma konusu önerir | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||