| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dokuma Sanatı ve Bölgesel Analizler | SAN 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Beylikler ve Anadolu Selçuklu El Sanatları Osmanlı El Sanatları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELA TAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Öğretim Üyesi Tülin ÇORUHLU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dokuma Sanatının gelişimini ve yörelere göre değişiminin, zengin görsel malzeme eşliğinde öğrencilere aktarılması. |
| Dersin İçeriği | Tarihsel süreçte dokumanın ortaya çıkışı, gelişimi, bölgelere göre teknik, renk, kompozisyon ve motif açılarından değerlendirilmesi ve farklı kültürlerin birbirlerine etkileri gözlemlenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Konu ile ilgili yayınları bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Kültürlerin sanat üzerindeki etkilerini kavrar | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Malzeme ve teknik üzerinden Türk dokuma sanatının gelişimini yorumlar | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | Dokumaları tasnif eder | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
| 5 | Türk dokuma sanatı ile çağdaş kültürlerin eselerini karşılaştırır | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, konu hakkında yapılan yayınların değerlendirilmesi | |
| 2 | Dokumanın Tanımı ve Tarihsel Gelişimi | |
| 3 | Dokuma Üretiminde Kullanılan Malzemeler ve Araçlar | |
| 4 | Dokumanın Sınıflandırılması ve Uygulanan Teknikler | |
| 5 | Türk Dokuma Sanatı | |
| 6 | İran Dokuma Sanatı | |
| 7 | Afgan, Hindistan, Pakistan, Çin Dokuma Sanatı | |
| 8 | Kafkas, Romanya, Bulgaristan, Arnavutluk Dokuma Sanatı | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | Dokumalarda Teknik | |
| 11 | Dokumalarda Boyama | |
| 12 | Dokumalarda Kompozisyon ve motif | |
| 13 | Dokuma örnekleri | |
| 14 | Karşılaştırma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | BARLO Hilmi Naili, Dokumacılık Malzemeleri, Ankara, 1940. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
| 4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
| 8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Konu ile ilgili yayınları bilir | 5 | 5 | ||||||
| 2 | Kültürlerin sanat üzerindeki etkilerini kavrar | 5 | 5 | 5 | |||||
| 3 | Malzeme ve teknik üzerinden Türk dokuma sanatının gelişimini yorumlar | 5 | 5 | 5 | |||||
| 4 | Dokumaları tasnif eder | 5 | 5 | ||||||
| 5 | Türk dokuma sanatı ile çağdaş kültürlerin eselerini karşılaştırır | 5 | 5 | 5 | |||||
| 6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||