| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dini Mimari Karşılaştırmaları | SAN 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dini mimari unsurlarının birbiri ile olan ilişkisi üzerine değerlendirmeler yapmak. |
| Dersin İçeriği | Türk ve İslam ile Bizans dini mimari yapıları arasındaki ilişki. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İslam ve Hıristiyan tarihi ve coğrafyasının anlamını açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İslam ve Hristiyan dini mimari yapılarının gelişimini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 3 | Dini mimariye etki eden bölgesel kültürler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | İslam ve Hıristiyan mimari elemanlarını sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Dini mimarinin ortaya çıkışı ve nedenleri ile diğer dini unsurları oluşturan mimari karakterleri arasındaki ilişkileri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İslam ve Hıristiyan Dini Mimarisi hakkındaki yayınları tanıma | |
| 2 | İslam Sanatının etkili olduğu coğrafi ve tarihi özellikleri kavrama | |
| 3 | Hıristiyan Bizans Sanatının etkili olduğu coğrafi ve tarihi özellikleri kavrama | |
| 4 | İslam Mimari yapıları ve gelişimi hakkında incelemeler | |
| 5 | Hıristiyan Mimari yapıları ve gelişimi hakkında incelemeler | |
| 6 | İslam ve Hıristiyan yapılarında plan incelemesi | |
| 7 | İslam ve Hıristiyan yapılarında plan incelemesi | |
| 8 | İslam ve Hıristiyan yapılarında mekân oluşumu ve aralarındaki ilişkisi | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | İslam ve Hıristiyan yapılarında mekân oluşumu ve aralarındaki ilişkisi | |
| 11 | İslam ve Hıristiyan yapılarında cephe gelişimi karşılaştırmaları | |
| 12 | İslam ve Hıristiyan yapılarında üst örtü gelişimi ve birbiri ile ilişkisi | |
| 13 | İslam ve Hıristiyan yapı elemanlarının karşılaştırılması | |
| 14 | İslam ve Hıristiyan mimarisinde malzeme ve teknik karşılaştırmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | DİEZ, E. - ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul 1955 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
| 4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
| 8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İslam ve Hıristiyan tarihi ve coğrafyasının anlamını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |
| 2 | İslam ve Hristiyan dini mimari yapılarının gelişimini değerlendirir | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 3 | Dini mimariye etki eden bölgesel kültürler hakkında bilgi sahibi olur | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 4 | İslam ve Hıristiyan mimari elemanlarını sınıflandırır | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| 5 | Dini mimarinin ortaya çıkışı ve nedenleri ile diğer dini unsurları oluşturan mimari karakterleri arasındaki ilişkileri analiz eder | ||||||||
| 6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||