| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Saray Mimarisi | SAN 605 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Osmanlı Köşk ve Kasırları |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Orta Asya Türk devletlerinden Osmanlıların sonuna kadar Türk saray mimarisi ve buna bağlı yapıların gelişim sürecinin zengin görsel malzeme eşliğinde ve yerinde incelemelerle öğrencilere aktarılması |
| Dersin İçeriği | Türklerde merkezi mekân geleneği, Türk saraylarının ilk örnekleri, Türk İslam devletlerinden örnekler, Selçuklu saray, köşk ve kasırları, Osmanlı´da başkent ve taşra örnekleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Konu hakkındaki literatüre hakim olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Türk saray mimarisinin gelişimini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İstanbul haneden saraylarını bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Batı etkisinde gelişen saray mimarisini yorumlar | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 5 | Türk geleneklerinin saray mimarisi üzerindeki etkilerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 6 | Konu hakkında tez önerisi sunar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konu hakkında yapılan yayın ve araştırmaların değerlendirilmesi | |
| 2 | İslam Öncesi Türklerde Saray Mimarisi | |
| 3 | Türk-İslam Devletlerinde Saray Mimarisi | |
| 4 | Selçuklu saray ve köşkleri | |
| 5 | Beylikler dönemi saray mimarisi | |
| 6 | Osmanlı saraylarının ilk örnekleri: Bursa ve Edirne Sarayları. | |
| 7 | İstanbulda saray, köşk ve kasırlar | |
| 8 | Topkapı sarayı | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | Paşa sarayları: İbrahim Paşa Sarayı, Siyavuş Paşa Sarayı, Sokollu Mehmed Paşa Sarayı, | |
| 11 | Batılılaşma dönemi saray, köşk ve kasırlar: başkent örnekleri | |
| 12 | Batılılaşma dönemi saray, köşk ve kasırlar: başkent örnekleri | |
| 13 | Batılılaşma dönemi saray, köşk ve kasırlar: başkent örnekleri | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | ELDEM, Halil Edhem., Topkapı Sarayı, Kanaat Kütüphanesi, İstanbul, 1931. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
| 4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
| 8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Konu hakkındaki literatüre hakim olur | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||
| 2 | Türk saray mimarisinin gelişimini değerlendirir | 4 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 |
| 3 | İstanbul haneden saraylarını bilir | 5 | |||||||
| 4 | Batı etkisinde gelişen saray mimarisini yorumlar | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
| 5 | Türk geleneklerinin saray mimarisi üzerindeki etkilerini analiz eder | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 |
| 6 | Konu hakkında tez önerisi sunar | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||