| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Grupla Sosyal Hizmet Uygulamaları | SHB 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Sanatla Sosyal Hizmet |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Nüfus ve ihtiyaç gruplarına göre grupla çalışma türleri ile toplum ve organizasyonlarla sosyal hizmet uygulamasının öğretilmesi hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Grup dinamikleri, grup türleri, grupla çalışma becerileri, sosyal sorunlar, sosyal değişme, toplumla çalışma, ortak insan gereksinimleri ve sosyal hizmetin mezzo ve makro boyutları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Grup ve toplum dinamiklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Grup türlerini ve grupla çalışma tekniklerini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Sosyal sorunları analiz eder. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Toplumla çalışma prensiplerini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Grup Üyelerinde Olumsuz Davranışlarla Baş etme tekniklerini uygular | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Anlatım, | |
| 6 | Grupla Çalışmada Yararlanılan Kuramsal Yaklaşımları tanımlar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 7 | Toplumla Çalışmanın Temellerini kavrar | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 8 | Köy, Gecekondu, şehir İncelemesi yapar | Problem Çözme, Tartışma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Grubun Doğası ve Yapısı | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| 2 | Grup Çeşitleri | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| 3 | Grup Süreçleri | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| 4 | Grup Üyelerinde Olumsuz Davranışlarla Başetme | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| 5 | Grupta Liderlik | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| 6 | Grupla Çalışmada Yararlanılan Kuramsal Yaklaşımlar | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| 7 | Örnek Grup Çalışması | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| 8 | Vize | |
| 9 | Toplumla Çalışmanın Temelleri | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| 10 | Toplumla Çalışma Taslağı | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| 11 | Köy İncelemesi | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| 12 | Gecekondu İncelemesi | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| 13 | Şehir İncelemesi | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| 14 | Final | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Danış, M. Z., Şahbikan, İ. (2014). “Suça sürüklenmiş çocukların yeniden toplumsallaşma sürecinde ve insan hakları bağlamında sosyal hizmet yaklaşımlarının yeri ve önemi”, Journal of History School, 7 (18),: 627-651. Danış, M. Z., Sülü, C. (2016). “Modernleşme Sürecinde Aile ve Sosyal Hizmet: Güçlendirme Yaklaşımı Perspektifinden Yapısal Bir Analiz”, Journal of History School, 9 (25): 215-230. Danış, M. Z., Kara, H. Z. (2017). “Üniversite Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma”, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, (baskı aşamasında). |
| Ders Kaynakları | 1-) Kağnıcı, Y. vd. (2012). Grupla Psikolojik Danışma, Ankara: PEGEM Akademi 4-) Yalom, I. D. (2003). Kısa Süreli grup terapileri, İstanbul: Kabalcı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | ||||||
| 2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | ||||||
| 3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | ||||||
| 4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | ||||||
| 5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | ||||||
| 7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Grup ve toplum dinamiklerini tanımlar | |||||||
| 2 | Grup türlerini ve grupla çalışma tekniklerini açıklar | |||||||
| 3 | Sosyal sorunları analiz eder. | |||||||
| 4 | Toplumla çalışma prensiplerini açıklar | |||||||
| 5 | Grup Üyelerinde Olumsuz Davranışlarla Baş etme tekniklerini uygular | |||||||
| 6 | Grupla Çalışmada Yararlanılan Kuramsal Yaklaşımları tanımlar | |||||||
| 7 | Toplumla Çalışmanın Temellerini kavrar | |||||||
| 8 | Köy, Gecekondu, şehir İncelemesi yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 70 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Proje / Tasarım | 1 | 17 | 17 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 17 | 17 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||