| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Eşitsizlik | SHB 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu ders dezavantajlı grupların yaşadığı sosyal eşitsizlikleri öğretmeyi ve bu eşitsizliklerin giderilmesi için bilgi üretebilmeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Dezavantajlılık durumunda bulunan engelli, göçmen, bağımlı, kadın, çocuk gibi grupların yaşadığı sosyal eşitsizliklerin analiz edilmesi, bu olumsuzlukların ve risklerin derinlemesine incelenmesi, sorunlara yönelik çözüm önerileri getirilebilmesi konularını içermektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal eşitsizlikleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Dezavantajlı grupların eşitsizliklerini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Sosyal hizmet ve eşitsizlik konusunu ilişkilendirir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ||
| 2 | ||
| 3 | ||
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
| 2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
| 3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
| 4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
| 5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
| 7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal eşitsizlikleri açıklar | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |
| 2 | Dezavantajlı grupların eşitsizliklerini açıklar | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| 3 | Sosyal hizmet ve eşitsizlik konusunu ilişkilendirir | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 50 | 50 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||