| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Hizmet ve Mesleki Etik | SHB 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı bireysel, ulusal ve evrensel düzeyde etik değerlerin ne olduğu, ne olması gerektiği, etik değerlerin felsefi, sosyolojik ve kültürel değerleri, etik-ahlak, etik-inanç arasındaki ilişkileri açıklamaktır. |
| Dersin İçeriği | Etik, ahlak, felsefe, etik değerler, ahlaki değerler, meslek etiği, felsefe konusu olarak etik vb. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Erdemli bir insan olmanın etik değeri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İnsan haklarının etik temelleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Toplumun ortak davranış ilkeleri olan ahlak ile etik arasındaki ilişki | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Mesleki etik | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Toplumun etik değerleri ve kuruluşu | İonna Kuçuradi, Felsefe Etik ve Ahlak Değerlendirmeleri. Hayrettin Ökçesiz, Özgür Düşünmenin Hukuk ve Devlet Felsefesi, İonna Kuçuradi İnsan ve Değerleri |
| 2 | Toplumun ahlaki değerleri ve kuruluşu | Hayrettin Ökçesiz, Özgür Düşünmenin Hukuk ve Devlet Felsefesi, |
| 3 | Felsefi bir disiplin olarak etik | Hayrettin Ökçesiz, Özgür Düşünmenin Hukuk ve Devlet Felsefesi. |
| 4 | Hukuk kurallarının etik temelleri | İonna Kuçuradi İnsan ve Değerleri |
| 5 | Hukuk kurallarının ahlaki temelleri | İonna Kuçuradi İnsan ve Değerleri |
| 6 | Siyasetin etik temelleri | İonna Kuçuradi, Felsefe Etik ve Ahlak Değerlendirmeleri. Hayrettin Ökçesiz, Özgür Düşünmenin Hukuk ve Devlet Felsefesi, |
| 7 | Hukuk devleti, hukukun üstünlüğü ve etik | Hayrettin Ökçesiz, Özgür Düşünmenin Hukuk ve Devlet Felsefesi |
| 8 | Ara Sınav | Hayrettin Ökçesiz, Özgür Düşünmenin Hukuk ve Devlet Felsefesi |
| 9 | Felesefi etik ve meslek etikleri | İonna Kuçuradi, Felsefe Etik ve Ahlak Değerlendirmeleri |
| 10 | Biyolojik varoluş ve tıp etiği | İonna Kuçuradi, Felsefe Etik ve Ahlak Değerlendirmeleri |
| 11 | Çevre etiği ve çevresel değerler | Hayrettin Ökçesiz, Özgür Düşünmenin Hukuk ve Devlet Felsefesi, |
| 12 | Kitle iletişim araçları ve etik | İonna Kuçuradi, Felsefe Etik ve Ahlak Değerlendirmeleri |
| 13 | Medya ve basın etiği | İonna Kuçuradi, Felsefe Etik ve Ahlak Değerlendirmeleri |
| 14 | İnsanın varoluşu kadın erkek ilişkilerinin ahlaksal ve etik boyutu | Hayrettin Ökçesiz, Özgür Düşünmenin Hukuk ve Devlet Felsefesi, |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İonna Kuçuradi İnsan ve Değerleri, Hayrettin Ökçesiz, Özgür Düşünmenin Hukuk ve Devlet Felsefesi, Harun Tepe Etik ve Meslek Etikleri |
| Ders Kaynakları | İonna Kuçuradi, Felsefe Etik ve Ahlak Değerlendirmeleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
| 2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | ||||||
| 3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | ||||||
| 4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
| 5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | ||||||
| 7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Erdemli bir insan olmanın etik değeri | |||||||
| 2 | İnsan haklarının etik temelleri | |||||||
| 3 | Toplumun ortak davranış ilkeleri olan ahlak ile etik arasındaki ilişki | |||||||
| 4 | Mesleki etik |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||