| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk-İslam Edebiyatının Kaynakları | ITS 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Tasavvuf Edebiyatı Divan Edebiyatı |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN MERMER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk-İslâm Edebiyatı´nın menşeini, kavramsal içeriğini, muhteva ve tarihsel merkezli kaynaklarını örnek eserler üzerinden kavratmak |
| Dersin İçeriği | Türk-İslâm Edebiyatı´nın menşei, muhtevası ve tarihsel kaynaklarının (Biyografik ve bibliyografik kaynaklar) incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın menşei, muhtevası ve kavramsal içeriği hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | İslâm öncesi edebiyat ile İslâmî edebiyat arasındaki kurgusal ve zamansal bağı fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Arabî ve Farsî kaynaklı edebi şekil, tür ve mazmunların Türk-İslâm Edebiyatındaki etkisini kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki muhteva kaynaklarını bilir ve bu kaynakların İslâm edebiyatı üzerindeki etkisini analiz eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki biyografik kaynakları bilir ve bu kaynakların araştırma sürecindeki rolünü anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki bibliyografik kaynakları bilir ve bu kaynakların İslâm edebiyatı araştırmalarındaki önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Menşei, Tanımı ve Mahiyeti | |
| 2 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Muhteva Kaynaklarından İslam Öncesi Türk Edebiyatı Geleneği (Şifahî Edebiyat ve Destanlar) | |
| 3 | Arap Edebiyatı´nın Türk-İslâm Edebiyatı´na Etkisi | |
| 4 | Fars Edebiyatı´nın Türk-İslâm Edebiyatı´na Etkisi | |
| 5 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Muhteva Kaynaklarından Kur´ân-ı Kerîm | |
| 6 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Muhteva Kaynaklarından Hadîs-i Şerîf | |
| 7 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Muhteva Kaynaklarından Akâid, Kelâm, Fıkıh, Tefsîr ve İlmihâl Bilgileri | |
| 8 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Muhteva Kaynaklarından Tasavvuf | |
| 9 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Muhteva Kaynaklarından Siyer ve Kıssalar | |
| 10 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Biyografik Kaynaklarından Şuarâ Tezkireleri | |
| 11 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Biyografik Kaynaklarından Şakâiku´n-Nu´mâniyye Çeviri ve Zeyilleri, Manzûm Tarihler, Vefeyât-nâmeler | |
| 12 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Biyografik Kaynaklarından Evliyat Tezkireleri ve Menâkıb-nâmeler, Hâtırâtlar, Otobiyografiler | |
| 13 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Bibliyografik Kaynaklarından Mevzûatu´l-´Ulûm ve Mahzenu´l-´Ulûm | |
| 14 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Bibliyografik Kaynaklarından Keşfu´z-Zunûn, Türkiye Makaleler Bibliyografyası, Türk Dili Bibliyografyası |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | 1. A. Atilla Şentürk-Ahmet Kartal (2009), Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | ||||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | ||||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | ||||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | ||||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | ||||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın menşei, muhtevası ve kavramsal içeriği hakkında bilgi sahibi olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| 2 | İslâm öncesi edebiyat ile İslâmî edebiyat arasındaki kurgusal ve zamansal bağı fark eder. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 3 | Arabî ve Farsî kaynaklı edebi şekil, tür ve mazmunların Türk-İslâm Edebiyatındaki etkisini kavrar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 4 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki muhteva kaynaklarını bilir ve bu kaynakların İslâm edebiyatı üzerindeki etkisini analiz eder. | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 5 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki biyografik kaynakları bilir ve bu kaynakların araştırma sürecindeki rolünü anlar. | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 6 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki bibliyografik kaynakları bilir ve bu kaynakların İslâm edebiyatı araştırmalarındaki önemini kavrar. | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||