| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk-İslam Edebiyatında Dini-Edebi Türler | ITS 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN MERMER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. KENAN MERMER, |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki Allah, peygamber ve diğer dinî-edebî türlerin mahiyetini, beslendiği kaynakları örneklerle kavratmak |
| Dersin İçeriği | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türlerin merkez eserler mihverinde incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri besleyen ana kavramları bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Cenâb-ı Allâh´la İlgili edebî türlerin içeriğini kavrar. | Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Hz. Peygamber´le ilgili edebî türleri sıralar ve örneklerle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Kur´ân-ı Kerîm'le ilgili edebî türleri analiz eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda diğer dinî-edebî türleri örnekler üzerinden açıklar. | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Türleri Belirleyen Sacayağı: Besmele, Hamdele ve Salvele?nin Mahiyeti ve Edebî Türlere Etkisi | |
| 2 | Cenab-ı Allah´la İlgili Edebî Türler: Tevhîdler | |
| 3 | Cenab-ı Allah´la İlgili Edebî Türler: Münâcât ve Esmâ-i Hüsnâ Şerhleri | |
| 4 | Hz. Peygamber´le İlgili Edebî Türler: Na´t, Mevlidler | |
| 5 | Hz. Peygamber´le İlgili Edebî Türler: Hilye, Mi´râciye, Kırk Hadîsler | |
| 6 | Hz. Peygamber´le İlgili Edebî Türler: Mi´râciye, Hicret-nâme, Şefâat-nâmeler | |
| 7 | Kur´ân´a Dayalı Edebî Türler: Kısâs-ı Enbiyâlar ve Manzûm-Satırarası Kur´ân Tercümeleri | |
| 8 | Diğer Dinî Konularla İlgili Olan Edebî Türler: Akâid-nâmeler, Manzûm İlmihâller ve Salât-nâmeler | |
| 9 | Diğer Dinî Konularla İlgili Olan Edebî Türler: Vahdet-nâmeler | |
| 10 | Diğer Dinî Konularla İlgili Olan Edebî Türler:Ramâzâniyyeler, Regâibiyyeler | |
| 11 | Diğer Dinî Konularla İlgili Olan Edebî Türler: Makteller ve Muharremiyyeler | |
| 12 | Diğer Dinî Konularla İlgili Olan Edebî Türler: Fütüvvet-nâmeler | |
| 13 | Diğer Dinî Konularla İlgili Olan Edebî Türler: Şathiyyeler | |
| 14 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Tercüme ve Şerh Geleneği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | 1. Fuat Köprülü, Türk Edbiyatı Tarihi, Ankara, 1999. 2. A. N. Tarlan (1936), Divan Edebiyatı´nda Tevhîdler, İstanbul. 7. Kenan Mermer, Klasik Şerh Geleneğinde Üslup, İstanbul, 2018. |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 1 | HUTUT-I MÜTENEVVİA.jpg | Hutût-ı Mütenevvi'a | 0 MB |
| 2 | 2. AGÂH SIRRI LEVEND DİNÎ EDEBÎ TÜRLER.pdf | 2. AGÂH SIRRI LEVEND DİNÎ EDEBÎ TÜRLER | 0 MB |
| 1 | 01. TÜRK İSLAM EDEBİYATI MAHİYET ÇERÇEVE.pdf | TÜRK İSLAM EDEBİYATI MAHİYET ÇERÇEVE | 0 MB |
| 3 | Tevhîd maddesi v5 Miznpajlı isnad2 KENAN MERMER.pdf | TEVHÎD MADDESİ KENAN MERMER ULUSLARARASI KİTAP BÖLÜMÜ | 0 MB |
| 4 | Nur_ı Muhammedi Kavramının Edebiyata Sirayetine Bir Bakış.pdf | NA'T VE NÛR-I MUHAMMEDÎ MESELESİ | 0 MB |
| 6 | 5. Kurucu Bir Metin Olarak Mevlid_SCOPUS.pdf | Kurucu Bir Metin Olarak Mevlid | 0 MB |
| 0 | Türk Edebiyatinda İlk Mutasavvıflar.pdf | Türk Edebiyatinda İlk Mutasavvıflar KÖPRÜLÜ KOMPOZİSYON ÖDEVİ | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | ||||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | ||||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | ||||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | ||||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri besleyen ana kavramları bilir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| 2 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Cenâb-ı Allâh´la İlgili edebî türlerin içeriğini kavrar. | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
| 3 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Hz. Peygamber´le ilgili edebî türleri sıralar ve örneklerle açıklar. | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 4 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Kur´ân-ı Kerîm'le ilgili edebî türleri analiz eder. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 5 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda diğer dinî-edebî türleri örnekler üzerinden açıklar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| 6 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar. | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 3 | 15 | 45 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||