| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Tasavvuf Edebiyatı | ITS 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tasavvuf Edebiyat ilişkisini lisansüstü eğitimi yapan öğrencilere tanıtmak |
| Dersin İçeriği | Tasavvuf düşüncesi ve tasavvuf edebiyat ilişkisi merkezinde mutasavvıfların edebi eserlerinin incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvufun kavramsal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Edebiyat geleneğiyle, inanç ve içsel bilgi arasındaki ilişkiyi yorumlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Tasavvuf-divan edebiyatı arasındaki ilişkiyi mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Tasavvuf-tekke edebiyatı arasındaki ilişkiyi kronolojik dizgede yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Tasavvuf edebiyatında Cenâb-ı Allah ile ilgili türleri bilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Tasavvuf edebiyatındaki tarihsel, biyografik ve bibliyografik kaynakları tasnif eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasavvufun Mahiyeti ve Kavramsal Çerçevesi | |
| 2 | Tasavvuf-Edebiyat ilişkisi | |
| 3 | Tasavvuf ve Divan Edebiyatı | |
| 4 | Tasavvuf ve Tekke Edebiyatı | |
| 5 | Tasavvuf Edebiyatı?´nda Tevhidler | |
| 6 | Tasavvuf Edebiyatı´nda Na´atlar | |
| 7 | Tasavvuf Edebiyatı´nda Münacaatlar | |
| 8 | Tasavvuf Edebiyatı´nda Mevlidler | |
| 9 | Tasavvuf Edebiyatı?nda Tezkiretü´l-Evliyalar | |
| 10 | Tasavvuf Edebiyatı´nda Menâkıb-nâmeler | |
| 11 | Tasavvuf Edebiyatı´nda Makteller/Mersiyeler | |
| 12 | Tasavvuf Edebiyatı´nda Nutuklar/İlahiler | |
| 13 | Tasavvuf Edebiyatı´nda Nefesler | |
| 14 | Tasavvuf Edebiyatı´nda Şathiyeler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | 1. Niyazî-i Mısrî Divanı, Sağlam Kitabevi, İstanbul 1976. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | ||||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvufun kavramsal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
| 2 | Edebiyat geleneğiyle, inanç ve içsel bilgi arasındaki ilişkiyi yorumlar. | ||||||||||
| 3 | Tasavvuf-divan edebiyatı arasındaki ilişkiyi mukayese eder. | ||||||||||
| 4 | Tasavvuf-tekke edebiyatı arasındaki ilişkiyi kronolojik dizgede yorumlar. | ||||||||||
| 5 | Tasavvuf edebiyatında Cenâb-ı Allah ile ilgili türleri bilir. | ||||||||||
| 6 | Tasavvuf edebiyatındaki tarihsel, biyografik ve bibliyografik kaynakları tasnif eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 3 | 15 | 45 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||